نومعلم پایه اول آموزش و پرورش شهرستان دنا:

تدریس مجازی بستری برای دیده شدن معلمان خلاق شد

یاسوج (پانا) - نومعلم پایه اول آموزش و پرورش شهرستان دنا عنوان کرد تدریس مجازی بستری برای دیده شدن معلمان خلاق شد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تدریس مجازی بستری برای دیده شدن معلمان خلاق شد

زینب ضیایی، با سابقه ۴ سال تدریس است که از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ جذب این نهاد شده. وی در گفت‌وگو با پانا گفت: مهمترین تجربه من داشتن نظم کاریست. هر زمان به دلایلی از این مسیر خارج شدم دیری نپایید که با پیامد آن مواجه شدم؛ بنابراین همیشه سعی کردم برنامه‌ای از پیش تعیین شده داشته باشم.

وی در ادامه افزود: بی‌نظمی و بی‌برنامگی در کار معلم باعث می‌شود که بیشتر هدف های طراحی شده خوب پیش نرود.

ضیایی اظهار کرد: به یاد دارم هنگام تدریس مجازی در پایه اول به درس ایران نشانه "ای" که رسیدم از آنجایی که باید از طریق فضای مجازی با بچه‌ها ارتباط می‌گرفتم و کار بسیار دشواری بود و درسی مانند درس ایران از ارزش بالایی برخوردار بود، دوست داشتم به بهترین نحو آنچه را که دانش آموزان پایه اول برای ورود به جامعه پذیری از وطنشان بدانند در همین ابتدا به آنها آموزش دهم.

نومعلم پایه اول دبستان دانش سی سخت در ادامه گفت: از آنجایی که همیشه در مراسم ها، دانش آموزان کم سن تر مدرسه را می‌دیدم که هنگام پخش سرود نمی‌دانند چه فعالیتی باید انجام دهند و همینطور نقشه و پرچم ایران را نمی‌شناسند تصمیم گرفتم با برنامه از پیش تعیین شده تمام فعالیت هایی که حین پخش سرود ملی انجام می‌شود را خودم عملاً انجام دهم تا دانش آموزان یاد بگیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: همین تولید محتوا در جشنواره تدریس برتر منجر به کسب رتبه برایم شد.

این معلم آموزش و پرورش دنا عنوان کرد: به نظر من به اندازه تمام معلم‌های کره زمین خلاقیت وجود دارد و معلمی یعنی خلاقیت در ارائه مطالب آموزشی.

ضیایی با بیان اینکه همیشه سعی کردم کوچک‌ترین مطلب را هم با خلاقیت و روشی متفاوت ارائه دهم، گفت: از نظر خودم که با این روش، در امر تدریس موفق بودم؛ زیرا هر ساله بر تعداد دانش آموزانم افزوده می شود.

وی اظهار کرد: حرف و عمل معلم برای دانش آموز الگوست و وقتی معلم خلاق و فعال باشد منجر به خلاقیت دانش آموز می شود، زیرا معتقدم خلاقیت هم آموختنی است.

نومعلم پایه اول دبستان دانش سی سخت گفت: از زمان شیوع کرونا و آغاز تدریس مجازی بسیاری از والدین سایر مدارس و حتی مدارس شهرستان های استان با دیدن نحوه تدریس خلاقانه من خواستار شرکت در کلاس مجازی من می شدند.

وی در ادامه افزود: در تدریس‌های حضوری نیز والدین کلاس و سرگروه‌های آموزشی در بازدید از کلاس مرا مورد لطف خود قرار می دادند که منجر به دیدن خلاقیتم شد.

ضیایی با بیان اینکه معلمی علمی است که باید روش ارائه مطالب حتماً خلاقانه باشد، افزود: تدریس های غیرخلاق فعالیتی تکراری و خسته کننده برای معلم و دانش آموز است.

وی گفت:خوشبختانه تدریس‌های مجازی باعث شد معلمان خلاق بیشتر دیده شوند و روز به روز به تعداد آنها افزوده شود.

ضیایی اظهار کرد: هنوز هم هستند معلمانی که شیوه تدریس آنها به روش سخنرانی است که امید می رود در روش خود تغییر ایجاد کنند که منجر به تغییر و انگیزه در دانش آموزان شود.

نومعلم پایه اول دبستان دانش سی سخت گفت: امروزه عصر ارتباطات و تکنولوژی است که استفاده همه جانبه از این امکانات می تواند برای معلمان و دانش آموزان موثر و مفید باشد.

وی عنوان کرد: تنها حمایت در یک لوح تشویقی آن هم فقط در سطح شهرستان بوده است.

این معلم آموزش و پرورش دنا با بیان اینکه در زمان انتخاب معلم نمونه، معلم‌های همه پایه‌ها را با هم مقایسه می‌کنند که در بحث تخصصی کار درستی نیست، افزود: هر پایه تخصص خود را دارد و بهتر است معلمان هر پایه به صورت تخصصی با هم مقایسه شوند.

ضیایی در پایان گفت: به غیر از این شغل به شغل دیگری مشغول نیستم و دوست دارم بقیه وقتم را در کنار خانواده باشم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار