پانا از وضعیت دانش آموزان اتباع در اشتهاردگزارش می دهد؛

تبعیض آموزشی بین دانش‌آموزان ایرانی و اتباع وجود ندارد

کرج (پانا) - دانش‌آموزان اتباع دبستان دخترانه حضرت رقیه شهرستان اشتهارد می گویند در مدارس ایران، تفاوت و تبعیض آموزشی میان دانش‌آموزان ایرانی و اتباع وجود ندارد. مدیر دبستان حضرت رقیه هم با تاکید بر اینکه تعداد دانش آموزان اتباع این آموزشگاه نسبت به سایر مدارس دخترانه بیشتر است از تعامل بالای دانش آموزان ایرانی و اتباع خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تبعیض آموزشی بین دانش‌آموزان ایرانی و اتباع وجود ندارد

با ورود به حیاط مدرسه ابتدا صدر حیاط و سردر ورودی پرچم سه رنگ ایران اسلامی به چشم می خورد. دخترکان این آموزشگاه بدون توجه به ملیت و نژاد با هم در حال بازی و شورآفرینی هستند. اینجا یکی از دبستان‌های ابتدایی شهرستان اشتهارد است که یک سوم جمعیت دانش آموزان آن را اتباع تشکیل می دهند. دانش‌آموزانی که کنار هم به صورت برابر از آموزش یکسان برخوردارند و دوستی و همدلی آنها هر تبعیضی را دور می کند.

در حین بازدید از مدرسه یکی از دانش آموزان پایه پنجم اتباع با ابراز خرسندی جهت تحصیل در این دبستان به پانا گفت: «خیلی خوشحالم که من و دانش آموزان اتباع دیگر می توانیم در مدارس ایرانی تحصیل کنیم، چرا که در مدرسه ما هیچ تبعیضی میان دانش آموز ایرانی و اتباع برای آموزش لحاظ نمی شود. همچنین ما می توانیم با دانش آموزان ایرانی ارتباط بگیریم و در کنار هم بدون توجه به مسئله ملیت و نژاد و سایر موارد درس علم و زندگی را بیاموزیم.»

در همین گیر و دار صف دانش آموزان از باریکه راهی پدید آمد و روشنگر اتمام فعالیتشان در نمازخانه آموزشگاه شد. نمازخانه ای که در حیاط پشتی آموزشگاه قرار داشت و این راه پل ارتباطی میان دو حیاط بود.

پرده‌های تزئین شده انگیزشی و مناسبتی در راهروی سالن از دو سمت چپ و راست خودنمایی می کردند و از دور میز و نیمکت های پر شده به وسیله دفتر و مداد رنگی در کلاس ها به چشم می خورد.

مریم مردم، مدیر دبستان حضرت رقیه در خصوص وضعیت تحصیلی دانش آموزان اتباع در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «به دلیل بافت این منطقه، تعداد دانش آموزان اتباع این آموزشگاه نسبت به سایر مدارس دخترانه بیشتر است. الحمدلله با وجود این مسئله و فرهنگ های متفاوت دانش آموان، چالشی در برقراری ارتباط آنها با هم وجود ندارد.»

مدیر این آموزشگاه در رابطه با مشکلات این مدرسه افزود: «ما حدود ۱۱٠ دانش آموز اتباع در آموزشگاه داریم که با اجرای طرح جدید، باید کد یکتا در سامانه برای این دانش آموزان ثبت شود. اما مشکلات سیستمی وجود دارد و تعدادی از دانش آموزان ما با مشکل روبه رو شدند و تا به امروز که چهار ماه از شروع سال تحصیلی می گذرد، همچنان برخی از دانش آموزان اتباع ما مشکل کد یکتا و ثبت آن در سیستم را دارند که امیدوارم به زودی این مشکل برطرف شود.»

وی ادامه داد: «خارج از این موضوع مشکلات دیگری هم گریبانگیر مدرسه بوده است. مثل مشکلات بهداشتی، تفاوت سطح علمی دانش آموزان و اولیای اتباع، ترک تحصیل، مشکلات مالی خانواده ها و... . تعداد زیادی از دانش آموزان اتباع ما به دلیل شرایط تحصیلی که خانواده های آنها دارند، دچار مشکلات شده‌اند. آنها تحصیلات کافی برای تمرین و تکرار مطالب درسی با دانش آموز را ندارند و دانش آموز از این جهت از لحاظ درسی آسیب می بیند که باعث ایجاد چالش هایی در مدرسه می شود. همچنین برخی از والدینی که مشکل مالی دارند نمی‌توانند همه فرزندانشان را برای تحصیل به مدرسه بفرستند.»

مردم در پایان عنوان کرد: «میان دانش آموزان ایرانی و اتباع هیچ تبعیضی وجود ندارد و همه دانش آموزان اتباع در کنار دانش آموزان ایرانی از خدمات و امکانات یکسان بهرمند می شوند. البته می توانم بگویم که دانش آموزان اتباع نیازمند نسبت به دانش آموزان ایرانی خدمات بیشتری دریافت می کنند.»

دانش آموز خبرنگار: سیده سارا بهرامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار