رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به پانا خبر داد:

ایجاد مدارس ایرانی خارج کشور جهت ساماندهی تحصیل ایرانیان/تحصیل برخی از ملیت‌ها در مدارس ایرانی

خبرگزاری پانا: قائم مقام وزیر و رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: فلسفه ایجاد مدارس در خارج از کشور، ساماندهی وضعیت تحصیلی فرزندان مامورین نظام در خارج از کشور و ایرانیان مقیم در دیگر کشورها است.

کد مطلب: ۵۱۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد

علی اصغر یزدانی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا و در پاسخ به این سوال که چه ضرورتی برای ایجاد مدارس ایرانی در خارج از کشور و صرف اعتبارات و هزینه برای این گونه مدارس وجود دارد؟ اظهار کرد: نگاه مثبت و بلند مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) به تحصیل و امر آموزش فرزندان ماموران نظام جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها، بر این است که فرزندان ماموران نظام در خارج از کشور در مدارس جمهوری اسلامی ایران تحصیل کنند و از رفتن به مدارس خارجی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: به واسطه شرایط خاص فرهنگی و اخلاقی که در مدارس خارجی وجود دارد، بهتر این است که فرزندان ایرانیان در مدارس ایرانی، اسلامی خودمان تحصیل کنند.

تحصیل فرزندان برخی از ملیت ها در مدارس ایرانی خارج از کشور

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه فلسفه ایجاد مدارس در خارج از کشور، ساماندهی وضعیت تحصیلی فرزندان ماموران نظام در خارج از کشور و ایرانیان مقیم در دیگر کشورها است، اضافه کرد: همچنین فرزندان سایر ملیت ها که بدون تردید هم راستا و هم کیش و آیین با ایرانیان هستند، بخصوص از کشورهای اسلامی، در مدارس ایرانی خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند.

یزدانی در پایان با بیان اینکه مدارس ایرانی خارج از کشور، از وضعیت آموزشی و بازدهی بسیار خوبی برخوردارند، خاطرنشان کرد: اقدامات و فعالیت هایی که در عرصه تعلیم و تربیت موجبات رشد و پیشرفت است، در مدارس ایرانی خارج از کشور نیز هم راستا با مدارس داخل کشور دنبال و اجرایی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار