برگزاری آیین تکریم همسران معلمان مرکز آموزشی شهید‌سلیمانی در قم

قم (پانا) - آیین تکریم همسران معلمان مرکز آموزشی شهید سلیمانی قم در آستانه سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره)، در سینما آوینه قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین تکریم همسران معلمان مرکز آموزشی شهید‌سلیمانی در قم

آیین تکریم مسئولان، مربیان، معلمان و همسران معلمان دو مدرسه مرکز آموزشی شهید سلیمانی ناحیه چهار آموزش و پرورش قم امروز در آستانه سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) و بزرگداشت روز زن در سینما آوینه قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ربانی استاد حوزه و نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین در این همایش طی سخنانی اظهار کرد: معنویت سرمایه‌ اصلی یک معلّم است لذا لازم است سعی کند در ابتدا خودش دستورات خدا را در ابعاد گوناگون زندگی‌اش پیاده کند و سپس برای دانش‌آموزانش، الگو باشد.

وی با اشاره به دعای شریف: «اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَکَ‏ ...»، اولین قدم معرفت را تسلّط بر نفس برشمرد و افزود: تسلّط بر اعضا یعنی دست من، بدون اجازه من حرکت نمی‌کند، همچنین چشم و زبان و گوش من، بدون اختیارم، عمل نکند.

حجت الاسلام ربانی همچنین به مذمّت برخی صفات رزیله‌ی اخلاقی و تاثیر مستقیم آن در زندگی انسان پرداخت و افزود: انسانی که بد زبانی می‌کند، یا بد اخلاقی می‌کند، در حقیقت، نمازش اتّصال ندارد و هیچ چیزی از نمازِ کامل، نصیبش نمی‌شود؛ زیرا قرآن می‌فرماید: "أَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‌ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ"، قرار است که نمازهایمان، ما را از فحشا و بدی دور کند، اگر نکرد، پس معلوم است که ایراد از نماز ماست.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین با اشاره به ضرورت پاک بودن از گناه و آلودگی برای یک معلم، اظهار داشت: نمی‌شود هم معلّم باشیم، هم گنهکار. نمی‌شود هم در کسوت معلّمی بود هم به فکر تربیت شاگرد؛ اما از فکر تربیت نفس خود، غافل بود!

رایزن سابق جمهوری اسلامی ایران در آرژانتین با تاکید بر اینکه باید زمینه‌ هدایت را در جامعه فراهم کنیم، گفت: یکی از زمینه‌های هدایت این است که برای خدا کار کنید، برای خدا قدم بردارید، برای خدا قلم بزنید و برای خدا حرف بزنید تا خداوند، درهای حکمت را به سوی شما باز نماید.

وی خطاب به معلمین و مربیان مدارس ابتدایی و متوسطه اول «دختران حاج قاسم» و «سردار شهید سلیمانی» گفت: شما که بحمدالله معلّم الخیر هستید و در این مدارس تدریس می‌کنید، باید حواس‌تان جمع باشد که زیبایی‌های معنوی را برای دانش‌آموزان برجسته نمائید.

در ادامه، حجت الاسلام محمد حسین احسانی، مدیر دبیرستان دوره اول پسرانه سردار شهید سلیمانی با تبریک ایام سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) و نیز گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی، به تبیین ضرورت ورود طلاب حوزه‌های علمیه به فعالیت‌های آموزشی - تربیتی پرداخت.

در پایان با تقدیم هدایایی از مدیر، معلمان و مربیان دبستان دختران حاج قاسم تجلیل شد؛ همچنین همسران دبیرانِ دبیرستان پسرانه دوره اول شهید سلیمانی نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار