وزیر آموزش و پرورش:

شهدا انتخاب خداوند بودند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش هر کدام از شهدا را ولی الله و انتخاب خداوند دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۶۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
شهدا انتخاب خداوند بودند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ رضامراد صحرایی در دیدار با خانواده معلم شهید کرمانی، سردار محمدرضا کاظمی‌زاده گفت: هر کدام از شهدا یک ولی الله هستند و هیچ تردیدی در این موضوع نیست. شهدا انتخاب خداوند بودند و امیدواریم شرمنده خون‌شان نباشیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: وصیت‌نامه شهدا بسیار ارزشمند و برای همه ما نصیحت و پند زندگی است.

شهید محمدرضا کاظمی‌زاده، فرمانده محور لشگر ۴۱ ثارالله در سال ۱۳۴۲ در شهر کرمان متولد شد و دوران تحصیلات را تا مقطع دبیرستان در این شهر گذراند.

تحصیلات او در دبیرستان همزمان با اوج‌گیری انقلاب اسلامی بود و محمدرضا به‌صورت فعال و تاثیرگذار وارد مبارزه با حکومت شاه خائن شد. از روزی که به انقلابیون پیوست تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ که انقلاب اسلامی بر اثر مجاهدات مردم ایران به پیروزی رسید، لحظه‌ای در مبارزه با طاغوت تردید نکرد.

دیپلمش را بعد از پیروزی انقلاب گرفت. جنگ که شروع شد ابتدا به عنوان یک بسیجی ساده به جبهه رفت و تفنگ به دست گرفت تا از تمامیت ارضی کشور در مقابل کفتارهای مهاجم پاسداری کند. چند بار مجروح شد و تنها یک بار مجروحیت که او را تا مرز شهادت پیش برد، می‌توانست عذری برای ترک جنگ و مشغول شدن به زندگی باشد اما او در مکتب حسین(ع) آموخته بود که شهادت از عسل شیرین‌تر است.

او که حضور در جبهه را به عنوان یک بسیجی ساده شروع کرده بود، طولی نکشید که یکی از فرماندهان موفق و تاثیرگذار لشگر۴۱ ثارالله شد. فرمانده گردان خط‌شکن، فرماندهی گردان عملیاتی و یک عنصر ورزیده اطلاعاتی و عملیاتی سمت‌هایی بود که در طول مدت حضور در جبهه در کارنامه الهی‌اش ثبت کرد. عملیات مافوق تصور کارشناسان نظامی دنیا یعنی والفجر ۸ میعادگاهی شد تا او را به ملاقات خدا برساند. این اتفاق مبارک در تاریخ ۵ اسفند ۱۳۶۴ به وقوع پیوست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار