ارشاد در یک مدرسه به مراتب بالاتر از تبلیغ در مسجد است

تهران (پانا) - عضو مجلس خبرگان رهبری گفت آثار و برکات ارشاد در یک مدرسه و هدایت یک دانش‌آموز به مراتب بالاتر از تبلیغ در یک مسجد است و طلاب حوزه‌های علمیه برای تبلیغ در مدارس باید بیشتر همت کنند.

کد مطلب: ۱۴۳۵۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
ارشاد در یک مدرسه به مراتب بالاتر از تبلیغ در مسجد است

آیت‌الله مقتدایی درخصوص انتشار خبری مبنی بر انتقاد از حضور طلاب در آموزش و پرورش گفت: آنچه در این گفت‌وگو بیان شد تاکید بر تبلیغ دین به عنوان رسالت اصلی طلاب و روحانیون بود و اعتقاد دارم طلاب باید با تلاش علمی به تبلیغ دین بپردازند و اتفاقا یکی از جاهایی که می‌تواند اثر گذار باشد آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه گاهی برخی از رسانه‌ها در تماس‌های تلفنی اصرار بر گفت‌وگو دارند، اظهار کرد: بنده هم معمولا امتناع می‌کنم، اما وقتی اصرار می‌کنند توقع این است صحبت‌ها را دقیق منتشر کنند.

وی افزود: همکاری حوزه و آموزش و پرورش ضرورت مضاعف دارد، چرا که هماهنگی، همفکری و همکاری این دو نهاد پایه‌های عزت، اقتدار و ارتقای ایران اسلامی را تقویت می‌کند.

آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه آموزش و پرورش، انتظار بالایی از حوزه‌ها دارد، بیان کرد: باید در تربیت صحیح دینی و اخلاقی دانش‌آموزان حداکثر تلاش خود را به‌کار گیریم، حوزه‌های علمیه وظیفه تبلیغ دین را بر عهده دارند و آموزش و پرورش نیز نیازمند چنین تبلیغی است که اگر این دو نهاد در کنار هم قرار گیرند قطعا موجب نتایج مثبتی در جامعه خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آثار و برکات ارشاد در یک مدرسه و هدایت یک دانش‌آموز به مراتب بالاتر از تبلیغ در یک مسجد است و طلاب حوزه‌های علمیه برای تبلیغ در مدارس باید بیشتر همت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار