اجرای طرح شهید‌عجمیان در ۳۴۰ مدرسه استان بوشهر‌

بوشهر (پانا) - در ۳۴۰ مدرسه استان بوشهر به برکت نام شهید عجمیان کارهای بزرگی صورت گرفته است.

کد مطلب: ۱۴۳۵۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح شهید‌عجمیان در ۳۴۰ مدرسه استان بوشهر‌

صبح امروز داوود روستایی در جلسه شورای معاونان اداره کل و با حضور برخط روسای شهرستان ها و مناطق ۱۸ گانه استان اظهار کرد‌: ما در بوشهر به اندازه ٨٨ مدرسه کمک مالی کردیم و اما شما به اندازه ٢۵٠ مدرسه شاداب سازی کردید، این نمونه بارز کار جهادی است.

روستایی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند رحمان قسم یاد کرده که ظلم پایدار نمی ماند و این ظلم آشکار در حق مردم مظلوم فلسطین نیز طبق نصّ صریح قرآن کریم پایدار نخواهد ماند و پیروزی مسلمین امری قطعی است.

روستایی با اشاره به ضرورت حل برخی از مسائل آموزش و پرورش با کار جهادی گفت: با روی کار آمدن دولت مردمی آیت الله رئیسی؛ نگاه‌ها به سمت احیای جهاد سازندگی رفت و در همین راستا شورای عالی جهاد در دولت تشکیل شد که هدف آن حل موضوعات بزرگ و چالش برانگیز هر دستگاه بود که می بایست این مسایل احصاء شده و ظرفیت ها برای حل آن متمرکز می گردید.

وی افزود: در آموزش و پرورش به عنوان اولین دستگاه دو قرارگاه تحت عنوان؛ اجرایی سازی سند تحول بنیادین و قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر راه اندازی شده که امور آنها در کشور وزیر آموزش و پرورش و در شهرستان ها مدیرکل عهده دار است.

داوود روستایی گفت: قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مشکلات مدارس کشور در یک ساختار و تشکیلات منسجم بررسی و احصاء شد و مدارسی دچار مشکل بودند در طرح شهید عجمیان قرار گرفتند. در این طرح یکصد میلیارد تومان آورده قرارگاه بود اما خروجی آن بیش از ٣٠٠ میلیارد تومان کار انجام گرفت که این خود مبین نقش پر اهمیت قرارگاه است.

جانشین قرار گاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در بوشهر به اندازه ٨٨ مدرسه پول گذاشتیم و شما به اندازه ٢۵٠ مدرسه را کار کردید؛ این نمونه بارز کار جهادی است که ما، شما و مردم انجام دادیم.

روستایی با بیان اینکه امروز طرح شهید عرب به استانها ابلاغ می شود گفت: ما در این طرح می خواهیم مردم و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به کمک بیایند و مدارسی که سیستم سرمایشی مشکل دارند را حل کنند‌ و در این زمینه اعتبارات لازم به نوسازی داده خواهد شد و یقیناً با بهره‌گیری از ظرفیت مردم گروه‌های جهادی و مردم نهاد؛ این اعتبار چند برابر ضریب خواهد خورد و کارهای ارزشمندی رقم می خورد.

روستایی گفت: به برکت نام شهید عجمیان کارهای بزرگی صورت گرفته است.

جانشین قرار گاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش گفت: قرارگاه یک سیستم تنظیم‌گر است و اهداف اصلی قرارگاه در مدارس حوزه‌های سرمایشی؛ گرمایشی؛ زیباسازی و بهبود کیفیت تحصیلی و ارتقای معدل دانش آموزان است.

وی تقاضا کرد همه در هر جایگاهی که هستند با شناسایی مسائل؛ سهم خود؛ سهم مردم و سهم قرارگاه را مشخص کنند و نسبت به حل این مسائل گام بردارند.

خبرنگار : امیر محمد گنخکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار