رئیس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر خبر داد:

شاداب‌سازی و بهسازی ۶۸ هزار کلاس درس در طرح شهید عجمیان

بهسازی و شاداب‌سازی ۳۵ هزار کلاس نیز در دست اقدام است که تا پایان سال امیدواریم به همت گروه‌های جهادی به هدف برسد

تهران (پانا) - رئیس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر با اشاره به بهسازی و شاداب‌سازی ۶۸ هزار کلاس درس در طرح شهید عجمیان گفت اصل این‌کار، جنبه تربیتی دارد و به نوعی تقویت مدارس دولتی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب است.

کد مطلب: ۱۴۱۹۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
شاداب‌سازی و بهسازی ۶۸ هزار کلاس درس در طرح شهید عجمیان

حمیدرضا خان‌محمدی در مراسم رونمایی از اقدامات صورت‌گرفته در طرح شهید عجمیان که در دبستان شهید آیت‌الله صدر تهران برگزار شد، اظهار کرد: طرح شهید عجمیان چند ویژگی دارد. اول اینکه این کوشش و تلاش از ویژگی‌های منتظران است.

وی با اشاره به رونمایی از اقدامات صورت‌گرفته طرح در سالروز شهادت سهید سید روح‌الله عجمیان خاطرنشان کرد: هم اسم و هم اقدامات آن شهید، بامسما است و اتفاق بسیار بزرگی به نام این شهید افتاد چرا که روزی که این طرح مطرح شد و مراسم افتتاحیه آن در یکی از مدارس جنوب تهران برگزار شد، خیلی‌ها خُرده گرفتند و می‌گفتند بدون اعتبارات نمی‌توان کاری کرد اما گفتیم با نام شهید جلو می‌رویم و بن‌بست‌ها یکی پس از دیگری باز می‌شود.

خان‌محمدی گفت: با اجرای طرح دیدیم که دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان می‌آمدند و خودشان کاری می‌کردند که محیط مدرسه در کمتر از یک هفته تغییر می‌یافت و همچنین یارگیری افزایش پیدا می‌کرد.

وی افزود: دانش‌آموزان که خودشان در شاداب‌سازی محیط مدرسه تلاش کرده بودند، برای نگهداری از مدرسه هم تلاش می‌کردند و بدین ترتیب روحیه شهید سیدروح‌الله عجمیان در بچه‌ها متبلور می‌شد.

رئیس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر گفت: شهید عجمیان، مدارس و خانه مستضعفان را خالصانه و عاشقانه کار می‌کرد بدون اینکه کسی مطلع باشد و به همین دلیل و با توسل به این شهید بدون اینکه اعداد درشت ریالی تامین شود، کار بزرگی اتفاق افتاد و این برای ما یک درس است.

وی با اشاره به شاداب‌سازی و بهسازی ۶۸ هزار کلاس درس تاکنون اظهار کرد: در شهر خوی که انقلاب کردند و روی بنرها و لباس‌ها نوشته بودند 《می‌سازیم تا ساخته شویم》و به همین دلیل محور کار در طرح شهید عجمیان، تربیت بود. بهسازی و شاداب‌سازی ۳۵ هزار کلاس نیز در دست اقدام است که تا پایان سال امیدواریم به همت گروه‌های جهادی به هدف برسد.

وی با بیان اینکه سامانه‌ای در حوزه عدالت تربیتی رونمایی شد، اظهار کرد: این خیلی مهم است که مساله درون مدرسه را بتوان شناسایی و حل کرد. ۱۵۶۰۴ گروه جهادی در سامانه ثبت شده و علاوه بر مدرسه‌سازی، آماده خدمت‌دهی در حوادث و اتفاقات هم هستند. همچنین ۲۳۲۲ گروه جهادی شناسایی شده که در مشکلات اعتباری از آن‌ها بتوانیم کمک بگیریم و همه این اتفاقات به برکت خون مطهر شهید عجمیان افتاده است.

خان‌محمدی با اشاره به هدفگذاری ۱۰۰ هزار کلاس درس در طرح شهید عجمیان ابراز کرد: امیدواریم ‌مدرسه‌ای نداشته باشیم که شاداب نباشد. خیرین، نهادهای حمایتی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد علوی، بنیاد برکت، بنیاد احسان ستاد توانمندسازی ۲۰۲۰ محله، بسیج دانش‌آموزی، دانشجویی و سازندگی، ادارات کل آموزش و پرورش و ارادت کل نوسازی مدارس استان‌ها یار و یاور ما بودند و این اقدامات به نوعی تقویت مدارس دولتی در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: همه این عوامل باعث شد تا کار بسیار بزرگی انجام شود چون اصل کار، جنبه تربیتی دارد.

پدر شهید عجمیان: پیرو خط ولی امر بودن، شرط موفقیت است

پدر شهید عجمیان نیز در این مراسم، اظهار کرد: شما دانش‌آموزان و جهادگران، جای خالی پسر مرا پر می‌کنید و امیدوارم این طرح با موفقیت پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: از مناطق مختلف کشور با ما تماس می‌گیرند و مراجعه می‌کنند و به همه می‌گویم امیدوارم همه ما پیرو خط ولی امر باشیم چرا که در این صورت موفق می‌شویم.

پدر شهید عجمیان افزود: ما باید به نیروهای مسلح افتخار کنیم که امنیت و آسایش را برای ما می‌آورند. روزی می‌گفتند سیم‌خاردار به ایران ندهید اما الان از ما موشک‌ می‌خرند.

وی با اشاره به حضور خود در مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: باید به شهدایی کا با لب تشنه و شکم گرسنه در عملیات‌ها شرکت می‌کردند و همچنین به شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت افتخار کنیم چرا که اگر مدافعان حرم نبودند، جنگ داعش در داخل ایران اتفاق می‌افتاد.

مشکلات مدارس ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار شناسایی می‌شود

علی آقامحمدی نیز در مراسم رونمایی از اقدامات صورت‌گرفته در طرح شهید عجمیان که در دبستان شهید آیت‌الله صدر تهران برگزار شد، اظهار کرد: اسرافی که همه جا بحث می‌شود در قالب موارد مصرفی است اما آنچه کمتر به آن توجه می‌شود، اسراف زمان است که قرآن کریم این مهم را در سوره عصر، بسیار مورد تاکید قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: انسان‌های باکمال، کسانی هستند که ثانیه‌ها را می‌شمارند چرا که یک ثانیه هم زمان خیلی ارزشمندی است و این مهمترین مساله‌ای است که اگر همه ما به آن توجه کنیم، همه چیز به‌صورت بنیادی تغییر می‌کند.

آقامحمدی افزود: اگر دانش‌آموزان را به‌صورت بنیادین بتوانیم توجیه کنیم که از وقت خود بهترین استفاده را کنند، همه چیز را می‌توانیم اصلاح کنیم.

مشاور رهبر معظم انقلاب با اشاره به بخشنامه وزارت آموزش و پرورش در خصوص اینکه مدرسه را کانون محلات کنیم، گفت: ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار نیز به خدمت آموزش و پرورش آمده است. چون شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته که کانون تربیتی در محلات، مدرسه است.

وی افزود: مصوبه این است که انجمن اولیا و مربیان را در مدارس به عنوان محور قرار دهیم.

آقامحمدی با تاکید بر تحصیل دانش‌آموزان به عنوان اولویت اظهار کرد: سامانه برپا برای این کار طراحی شده که هر کس ضعفی در درسی دارد، یکی از بچه‌ها و یا یکی از معلمان بازنشسته یا در حال خدمت به او کمک کند. همچنین دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم که کنکور را در پیش دارند و می‌خواهند در کلاس کنکور شرکت کنند، می‌توانند در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده و هر روز بعدازظهر و پنج‌شنبه‌ها از صبح از کلاس‌ها با حضور بهترین اساتید استفاده کنند.

وی با اشاره به موضوع ورزش خاطرنشان کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش در جذب نیروها این مهم را تدبیر کرده است. در این راستا برای خانم‌ها رشته داژبال و برای پسران فوتسال در ستاد توانمندسازی تدبیر شده که اجرا خواهد شد و از مراحل مدرسه‌ای تا استانی و ملی است.

وی در خصوص کتابخانه‌های مدارس افزود: خوشبختانه طبق تفاهمنامه‌ای که سراسر کشور را در بر می‌گیرد، تمام کتابخانه‌ها مجهز خواهند شد.

مشاور رهبر معظم انقلاب گفت: تمام مدارس دارای مشکلات در ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار که ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت شهری ایران را شامل می‌شود را فهرست می‌کنیم که اعتبارات تامین شود تا سال آینده مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار