معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

فرهنگ ایثار و شهادت را باید به نسل جدید آموخت

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در یادواره شهدای دانش آموز ۱۵ سال و زیر ۱۵ سال استان کرمان در جیرفت با بیان اینکه ما وقتی از شهدا یاد می‌شود برکات و توجه شهدا در زندگی و حتی در همه دنیا جاری می‌شود، گفت فرهنگ ایثار و شهادت را باید به نسل جدید آموخت تا آینده جامعه تضمین شود.

کد مطلب: ۱۴۳۲۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ ایثار و شهادت را باید به نسل جدید آموخت

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی، اصغر باقرزاده در این مراسم به گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: حضور در جمع خانواده شهدا، حضور در محضر شهدای گمنام و حضور در استان کرمان پایتخت مقاومت و دیار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نعمت است که باید قدردان آن باشیم.

وی با طرح این سوال که این شهدا که همه ۱۵ و زیر ۱۵ سال بودند چگونه به این مرتبه رسیدند؟ عنوان کرد: شهدا از عزیزترین دارایی خود گذشتند تا جاودانه و ماندگار شدند.

باقر زاده با بیان اینکه «شجاع ترین انسان‌ها کسانی هستند که بر نفس خود غلبه کنند» اظهار کرد: شهدا بر نفس خود غلبه کردند و اوج آن را می توان در جمله آخر شهید حججی (از یک چیزهایی گذشتم تا خیلی چیزها را بدست بیاورم) حس کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهدا چه کردند و چگونه این کار را کردند خاطر نشان کرد: میدان جنگ، میدان سنجش قهرمانی است که شهدا قهرمانانه رفتند و ماندگار شدند.

اصغر باقر زاده با بیان اینکه ما وقتی از شهدا یاد می‌کنیم برکات و توجه شهدا را در زندگی خودمان و حتی در همه دنیا جاری می‌کنیم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت را باید به نسل جدید بیاموزیم تا آینده جامعه ما تضمین شود.

بر پایه این گزارش؛ یادواره شهدای دانش‌آموز ۱۵ سال و زیر ۱۵ سال استان کرمان با حضور دانش‌آموزان، خانواده شهدا، مردم، مسئولان و معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مصلی بزرگ شهر جیرفت برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار