عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با پانا:

افزایش سن بازنشستگی گزینه خوبی برای رفع مشکلات نیست

این صندوق‌ها باید روشی را پیگیری کنند که در چارچوب وظایف و اختیارات آن‌ها باشد

تهران(پانا)- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت به دلیل درخواست زیاد جامعه برای کار و اشتغال جوانان، افزایش سن بازنشستگی گزینه خوبی برای رفع مشکلات صندوق‌های بازنشستگی در کشور نیست.

کد مطلب: ۱۴۳۰۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سن بازنشستگی گزینه خوبی برای رفع مشکلات نیست

رحمت‌اله فیروزی‌پور‌بادی، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «به دلیل درخواست زیاد جامعه برای کار و اشتغال جوانان، افزایش سن بازنشستگی گزینه خوبی برای رفع مشکلات صندوق‌های بازنشستگی در کشور نیست.»

فیروزی‌پور بادی ادامه داد: «ما نباید برای حل‌کردن مشکلات کشور، مشکلات دیگری را برآن اضافه کنیم. باید سن بازنشستگی رعایت شود و همچنین بستری برای نخبگان و تحصیل‌کردگان در کشور فراهم شده تا به راحتی وارد بازارکار شوند.»

وی افزود: «اگر این صندوق‌ها در کشور با روش درستی مدیریت می‌شد، ما شاهد مشکلات کمتری در آن‌ها بودیم. تاکنون صندوق‌های بازنشستگی وارد تحولات اقتصادی گوناگون شدند که این مسئله تجربه خوبی برای این صندوق‌ها نبود.»

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: «این صندوق‌ها باید روشی را پیگیری کنند که در چارچوب وظایف و اختیارات آن‌ها باشد. البته این به آن معنا نیست که قرار است فشار زیادی را هم تحمل کنند. در واقع پرسنل عضو صندوق‌های بازنشسته و مستمری‌بگیریان نیز به ازای سرمایه‌گذاری‌های خود، حق و حقوقی دارند.»

فیروزی‌پور‌بادی اظهار کرد: «همه امور در حوزه اقتصادی در چارچوب سیاست روشن، قانونمند و هدف‌مند حرکت کند. نباید با تصمیمات مقطعی مشکلی بر مشکلات اضافه کنیم.»

وی خاطرنشان کرد: «امروزه آنچه برای سایر اقشار جامعه لازم است، برنامه‌ریزی متناسب با شرایط اقتصادی کشور و تورم موجود باشد. تاکنون چنین برنامه‌ریزی صورت نگرفته و نارضایتی‌هایی در بخش‌های مختلف کشور وجود داشته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار