قادری در گفت‌وگو با پانا:

امیدواریم هیات عالی نظارت یا شورای نگهبان مصوبه افزایش سن بازنشستگی را رد کند

دولت با افزایش معافیت‌های مالیاتی کمک کند که دریافتی کارمندان و کارگران بهتر شود

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت اگر ما نمی‌توانیم دریافتی‌ کارگران و کارمندان را افزایش دهیم حداقل باید هزینه‌هایشان را کاهش دهیم تا فشار بر روی مردم و کارگران و کارمندان زیاد نباشد. دولت می‌تواند با افزایش سقف معافیت‌های مالیاتی کمک کند که دریافتی کارمندان نسبت به گذشته بهتر شود.

کد مطلب: ۱۴۲۷۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
امیدواریم هیات عالی نظارت یا شورای نگهبان مصوبه افزایش سن بازنشستگی را رد کند

جعفر قادری در گفت‌وگو با پانا در خصوص سقف معافیت مالیاتی کارمندان، اظهار کرد: «با توجه به تورمی که در طول سال‌های گذشته شاهد بودیم، اگر دولت نمی‌تواند حقوق کارمندان و کارگران را به صورت چشمگیری اضافه کند، می‌تواند با افزایش سقف معافیت‌های مالیاتی کمک کند که دریافتی کارمندان نسبت به گذشته بهتر شود. این روند در کنار افزایش حقوق می‌تواند به کارگران و کارمندان کمک کند.»

وی افزود: «در حوزه‌های دیگر نیز باید کمک کرد، در حوزه مسکن کارمندان و کارگران باید اقدام حمایتی صورت گیرد؛ همچنین در موضوع معافیت‌ها و بیمه‌های تکمیلی باید به این اقشار کمک کنیم. اگر ما نمی‌توانیم دریافتی‌ کارگران و کارمندان را افزایش دهیم حداقل باید هزینه‌هایشان را کم کنیم که فشار بر روی مردم و کارگران و کارمندان زیاد نباشد.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی نیز بیان کرد: «به نظر من با توجه به موضع‌گیری رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که اعلام کردند این مصوبه کارشناسی شده و پخته شده نیست، امیدواریم هیات عالی نظارت یا شورای نگهبان این مصوبه را رد کنند. ما که عضو کمیسیون تلفیق بودیم، از جزئیات این بند اطلاعی نداریم و در صحن نیز بررسی نشد و معتقدیم که طرح کارشناسی شده‌ای نیست. امیدوار هستیم که هیات عالی نظارت یا شورای نگهبان این موضوع را رد کنند و ما مجدداً این مصوبه را اصلاح کنیم تا یکباره 5 سال اضافه نشود و به گونه‌ای عمل کنیم که میزان افزایش یکباره محقق نشود و در چند گام اجرایی شود تا به اشخاصی که در آستانه بازنشستگی هستند، اجحاف نشود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار