تأکید رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر ضرورت تقویت روند پیگیری ها جهت تسریع در فرایند دادرسی

بجنورد(پانا)- رئیس کل دادگستری استان ضمن بازدید سرزده و چند ساعته از شعب و بخش های ستادی دادگستری بجنورد و ملاحظه تعدادی از پرونده های قضایی،فرایند دادرسی و نحوه ارائه خدمات به مراجعین را مورد بررسی قرار داد و در ادامه بر ضرورت تداوم و تقویت روند پیگیری ها و ارتقاء سطح نظارت ها جهت تسریع و تسهیل موجبات رسیدگی های قضایی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
تأکید رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر ضرورت تقویت روند پیگیری ها جهت تسریع در فرایند دادرسی

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده‌ طی دیدار و گفتگو با مقامات قضایی و کارکنان مجتمع قضایی شهید بهشتی،مهمترین مسائل و مشکلات مطروحه را در ابعاد مختلف بررسی کرد.

وی با بیان اینکه جهت حصول موفقیت ضرورت دارد تمامی ظرفیت های ممکن، اعم از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری،منابع انسانی و دیگر امکانات، در راستای تقویت سازوکار رسیدگی های قضایی بگار گرفته شود،گفت:گاهی مشاهده می شود که به علت عدم وصول و یا بروز تأخیر نامتعارف در ارائه پاسخ استعلامات و نیابت های قضایی و عدم تداوم روند پیگیری ها زمینه های اطاله دادرسی در پرونده ها شکل گرفته و تداوم می یابد و در نتیجه آن شاهد افزایش حجم موجودی پرونده ها در پایان دوره های زمانی خواهیم بود لذا مدیران قضایی با تقویت سازوکارهای نظارتی نسبت به رفع این قسم از مشکلات- که زمینه ساز تولید پرونده های مسن و معوق می شود- در اسرع وقت اقدام کنند.

براتی زاده همچنین بطور چهره به چهره با تنی چند از مراجعین نیز گفتگو کرد و ضمن استماع خواسته ها و بررسی مشکلات قضایی آنان در راستای انجام پیگیری های لازم دستورهای مقتضی صادر کرد.

مقام عالی قضایی استان با تأکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت مراجعین در مناسبات اداری،از مدیران،قضات و کارکنان دادگستری بجنورد خواست علاوه بر رفتار مهربانانه و توأم با اخلاق اسلامی، مطالبات بحق شهروندان را نیز تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین به پیش بینی و اجرای سازوکارهای تشویقی و تنبیهی در سیستم قضایی در حوزه محاسبه، ارزیابی و سنجش عملکردها اشاره و ضمن ارائه تذکرات و هشدارهای لازم به برخی از کارکنان جهت انجام به موقع وظایف قانونی و سازمانی،از یکی از پرسنل اجرای احکام مدنی مجتمع قضایی شهید بهشتی به علت تلاش مضاعف و عملکرد بهتر قدردانی کرد.

مقام عالی قضایی استان با تأکید مضاعف بر ضرورت قانون مداری و رعایت نظم و انضباط اداری در جریان امور گفت:یقینا یکی از مبانی اصلی تصمیم گیری در خصوص عملکرد مدیران و کارکنان و ارزیابی و سنجش فعالیت های سازمانی هر مجموعه مستقیما به میزان رعایت ضوابط و مقررات قانونی و حفظ نظم و انضباط اداری بستگی دارد که این‌ سازوکار، همواره معیار و ضابطه اقدام و عمل خواهد بود.

خبرنگار : مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار