رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

13 آبان تجلی اراده ملت بزرگ ایران را بر همگان آشکار ساخت

بجنورد (پانا) - رئیس کل دادگستری خراسان شمالی درمراسم باشکوه سیزدهم آبان ماه سال 1402 اظهار داشت: 13 آبان تجلی اراده ملت بزرگ ایران را بر همگان آشکار ساخت و مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار و انقلابی، برگ زرین دیگری را در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی و این خطه از کشور و میهن عزیزمان به ثبت و منصه بروز و ظهور رساندند.

کد مطلب: ۱۴۲۰۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
13 آبان تجلی اراده ملت بزرگ ایران را بر همگان آشکار ساخت

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در حاشیه این مراسم با اشاره به بیانات گهربار رهبر فرزانه انقلاب-حضرت آیت الله امام خامنه ای(حفظه اله تعالی)- از تجلی دوباره‌ی آزادگی و شجاعت و غیرت انقلابی ملت مسلمان در این روز خاطره انگیز و به یادماندنی روایت کرد.

وی گفت: بدون تردید 13 آبان در حافظه تاریخی ملت قهرمان‌پرور ایران، یادآور سه رویداد بسیار مهم است که هیچگاه از اذهان محو نخواهد شد. از طرفی تداعی گر تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343 و شهادت دانش آموزان در مقابل دژخیمان رژیم ستم شاهی در سال 1357 و از طرف دیگر نشان دهند اوج تنفر و انزجار ملت آزاده ایران از امپریالیسم و استکبار جهانی است که با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره)، موجبات شکل گیری « انقلاب دوم »را در متن «انقلاب اول» فراهم ساخت و این گونه ریشه های انقلاب اسلامی را مستحکم کرد.
براتی زاده خاطر نشان کرد: آنچه که عظمت 13 آبان را بیش از هر رویداد دیگری به ذهن متبادر می سازد؛ ماهیت فراموش نشدنی این جریان خاطره ساز است که با عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» شناخته شده است. چراکه این نقطه عطف تاریخی، تجلی اراده‌ی ملتی را بر همگان آشکار ساخت که صرفا با تکیه بر ایمانی استوار، با گامی بلند و تاریخ‌ساز ، اندیشه‌ی آرمانی و رهایی‌بخش استکبارستیزی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی) را به واقعیت تبدیل کرد.
مقام عالی قضایی استان اظهار کرد: 13 آبان ابهت پوشالی سردمداران جهانخوار امریکا را به سُخره گرفت و دسیسه‌های آنان را نقش بر آب نمود و بار دیگر حلاوت پیروزی حق بر باطل را به کام خداجویان آزاد‌اندیش چشاند و آنچنان طبل رسوایی استکبار را به صدا در آورد که دشمن نگون بخت از سرِ استیصال، انفعال و سردرگمی، به عملیات کور نظامی متوسل گردید ولی به إذن الهی با شکست خفت‌بار متجاوزین آمریکایی در صحرای طبس، واقعه‌ی هجمه‌ی ابابیل بر سپاه ابرهه را در اذهان زنده کرد.
رئیس کل دادگستری استان در پایان تصریح کرد: اینک ایران اسلامی در آستانه 45 سالگی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در تداوم راه ارزش های ناب و اصیل انقلاب اسلامی و با همان روحیه استکبار ستیزی خود، با درایت و تدابیر خردمندانه‌ی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با اتکاء به نیروی مقاومت و ایستادگی این ملت انقلابی، توانسته حربه‌ی تحریم‌های اقتصادی غیر انسانی استکبار جهانی را به شکست بکشاند و به فضل الهی پیروزی نهایی با مردم عزیز ایران خواهد بود.

خبرنگار : مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار