معاون‌ پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

غربالگری ۵ میلیون دانش‌آموز در طرح نماد

تهران (پانا) - معاون‌ پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از غربالگری نزدیک به ۵ میلیون دانش‌آموز در قالب طرح نماد خبر داد و گفت دانش‌آموزانی که در معرض آسیب اجتماعی هستند و یا دارای فوریت‌های اجتماعی و روانی هستند، به مراکز مشاوره آموزش و پرورش ارجاع داده می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۲۸۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری ۵ میلیون دانش‌آموز در طرح نماد

اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با پانا در رابطه با آخرین جزییات اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان)، اظهار کرد: « همانطور که می‌دانید این طرح دارای مراحل مختلفی است که غربالگری سلامت روانی- اجتماعی اولین مرحله از آن است و تا به این لحظه نیز بخش زیادی از غربالگری دانش‌آموزان انجام گرفته است. »

وی افزود: « مرحله دوم، مرحله تشخیص است که داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده از دانش‌آموزان، توسط مشاوران متخصص بررسی می‌شود و نیم‌رخ وضعیت آسیب‌های اجتماعی در مدارس و مناطق مشخص می‌شود. »

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در طرح نماد، دانش‌آموزانی که در معرض آسیب اجتماعی هستند و یا دارای فوریت‌های اجتماعی و روانی هستند، به مراکز مشاوره آموزش و پرورش ارجاع داده می‌شوند، گفت: « هدایت دانش‌آموزان به این مراکز در جهت آموزش، توانمندسازی و یا در صورت نیاز مداخله مختصر و درمانی است و وزارت آموزش و پرورش به این شیوه برای کاهش شیوع آسیب‌های اجتماعی در مدارس اقدام می‌کند. »

باقرزاده در پاسخ به این سوال که آخرین آمار غربالگری دانش‌آموزان چه تعداد بوده است، تصریح کرد: « تا به این لحظه نزدیک به ۵ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور مورد غربالگری قرار گرفته‌اند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار