۶ هزار قطعه تعمیرات نیروگاهی داخلی‌سازی شد

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ قطعه تخصصی در هشت ماهه ابتدایی امسال در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران داخلی‌سازی شد.

کد مطلب: ۱۴۲۶۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
۶ هزار قطعه تعمیرات نیروگاهی داخلی‌سازی شد

تلاش برای ساخت قطعات نیروگاهی در داخل کشور یکی از مهمترین رویکردهای وزارت نیرو است.

بر همین اساس چندی پیش «همایون حائری» معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفته بود که بیشتر قطعات نیروگاهی در داخل ساخته می شود و اندک واردات هم به دلیل نبود صرفه اقتصادی است.

وی بیان‌داشت: بیش از ۹۵ درصد محصولات را داخل کشور تولید و به‌عنوان یک صنعت خودکفا و در سطح بالا مطرح هستیم.

حائری ادامه‌داد: ایران در بخش نیروگاه حرارتی جزو سازندگان است و تولیدات ما به کشورهای دیگر هم صادر می‌شود.

در همین پیوند، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران درباره وضعیت داخلی سازی اجزا و قطعات نیروگاهی افزود: امروزه تعمیرات تخصصی و فوق تخصصی صنعت پیچیده نیروگاهی با استفاده از علم و دانش روز ساخت تجهیزات برای رفع کامل دغدغه های این صنعت مهمترین ضرورت است.

به گزارش شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، «مسعود مرادی» خاطرنشان‌کرد: بر این اساس، تمرکز جدی بر تقویت بنیه علمی و فناوری، بهره برداری از دانش روز جهان و دانش بومی به‌منظور نیل به این هدف و افزایش سطح رضایت‌مندی مشتریان و ارتقای سهم این شرکت در پایداری برق از رسالت های مهم این شرکت بوده است.

وی درباره روند رو به رشد ساخت قطعات و تجهیزات حساس صنعت نیروگاهی، ادامه‌داد: با توان و تخصص کارکنان و وجود بستر سخت افزاری قوی بر اساس نیاز بازار هدف، در هشت ماهه ابتدایی سال۱۴۰۲ در مجموع تعداد ۶‌هزار و ۳۳۸ قطعه خاص در قالب ۷۸ نوع در محل کارگاه های ساخت داخل این شرکت تولید و به صنعت نیروگاهی و پتروشیمی کشور تحویل شد.

مرادی بیان‌داشت: از محل این میزان تولید تجهیزات، از خروج بیش از ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار یورو ارز از کشور جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران ادامه‌داد: هر چند رفع نیازهای صنعت برق مهمترین اولویت این شرکت است، اما با توجه به مشترکات فراوان این صنعت با تجهیزات کاربردی و مهم در صنایع مولد نظیر نفت، گاز و پتروشیمی، ورود به بازار صنایع مادر کشور نیز از برنامه های جاری این شرکت است که رفع نیاز فنی و مهندسی و ساخت قطعات حساس پتروشیمی خراسان، مبین عسلویه و پالایشگاه نفت آبادان، علاوه بر فعالیت های تعمیراتی از اقدام های موفق این شرکت در یک سال اخیر بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار