همیار کتاب کتابخانه‌ای در مشهد اعلام کرد:

بالابردن سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان در طرح کارستان کتابستان

مشهد (پانا) - همیار کتاب کتابخانه‌ای در مشهد گفت طرح کارستان کتابستان زیر نظر آموزش و پرورش به مناسبت هفته کتابخوانی تدارک دیده شده و با هدف بالابردن سواد رسانه در دانش‌آموزان و آموزش نرم‌افزارها و ارتباط آن با کتابی که در کتابخانه می‌خوانند و تهیه کلیپ در مورد همان کتاب اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۶۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
بالابردن سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان در طرح کارستان کتابستان

زهرا مغربی، همیار کتاب کتابخانه امیرحسین فردی بیان کرد: این طرح از کتابخانه امیرحسین فردی واقع در طبرسی شمالی یک آغاز شده و شاهد استقبال گرم دانش آموزان هستیم و جهت توضیحات بیشتر از این طرح در مدارس حضور پیدا می‌کنیم.

وی افزود: هزینه طرح کارستان کتابستان ۷۰ هزارتومان است که شامل ۱۰ جلسه با آموزش دادن نرم افزارهایی برای ساختن کلیپ، پاورپوینت و پی دی اف های پیشرفته مقدماتی برای این طرح فراهم می کند.

وی عنوان کرد: در پایان این طرح دانش آموزان علاقه مند یک کتاب را به سلیقه خود انتخاب می‌کنند و کلیپی مرتبط با موضوع کتاب می سازند و کتابخانه امیرحسین فردی با توجه به کیفیت کلیپ، آن را از ۱۰۰تا ۴۰۰ هزار تومان از آنان خریداری می کند.

همیار کتاب کتابخانه امیرحسین فردی ادامه داد: دانش آموزان جهت عضویت در کتابخانه با آوردن مدارک لازم باید اقدام کنند واز تخفیفات کتابخانه نیز بهره مند شوند.

وی در پایان بیان کرد: کتابخانه امیرحسین فردی یک کتابخانه مردمی است و مردم احتیاج دارند تا با کتاب ها و فضای کتابخانه آشنا شوند و علاوه بر آن دانش آموزان اطلاعات و آموزش هایی می بینند که در سال های بعد برای دانشگاه خود لازم می شود واین طرح یک منبع درآمدی نیز برای خودشان می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار