وزیر آموزش و پرورش:

یک دقیقه تاخیر در اجرای سند تحول بنیادین خیانت به آینده ملت ایران است

‌حمایت از نخبگان، سیاست اصولی نظام حکمرانی علمی جمهوری اسلامی ایران است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه یک دقیقه تاخیر در اجرای سند تحول بنیادین، خیانت به آینده ایران است، گفت‌ پیام این سند این است که اگر سند اجرا شود، مدرسه قوی می‌شود و مدرسه قوی یعنی ایران قوی.

کد مطلب: ۱۴۲۶۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
یک دقیقه تاخیر در اجرای سند تحول بنیادین خیانت به آینده ملت ایران است

آیین اختتامیه شانزدهمین دوره لیگ علمی پایا صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در این آیین با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج و تفکر بسیجی هر جایی که جاری و ساری شده، اثر آن بسیار شگفت‌انگیز و ماندگار بوده است. این به برکت خون شهدا و مجاهدت ایثارگرانی است که فرهنگ بسیج را در نظام ما جاری کردند و باعث شکست‌ناپذیری ما و البته عامل سردرگمی دشمنان شدند.

وی با بیان اینکه امروز حمایت از نخبگان و دانش‌آموزان سرآمد و پیشتاز، سیاست اصولی نظام حکمرانی علمی جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب درباره حمایت از نخبگان سخن می‌گویند هر یک از مدیران در هر سطحی در هر جایی از کشور که خود را پیرو خط ولی فقیه بداند باید هیچ‌ حوزه‌ای را با اهمیت‌تر از حمایت از نخبگان نداند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دلیل تاکید رهبر معظم انقلاب در حمایت از نخبگان این است که اولین نتیجه این حمایت، امید و آینده‌سازی و این همان چیزی است که امروز نیاز قطعی جامعه ماست. این‌که ما می‌توانیم، راه وجود دارد یا آن را می‌یابیم یا می‌سازیم تا آینده شکور را شکوفا کنیم.

صحرایی با بیان اینکه بسیاری از چیزهایی که امروز ما داریم در گذشته نه چندان دور وقتی می‌خواست شروع شود، می‌گفتند نمی‌توانیم، گفت: 3 دهه پیش وقتی شهید طهرانی‌مقدم با دست خالی به فکر ساخت موشک‌هایی بود که چشم دشمنان این خاک را کور کند، همه می‌گفتند نمی‌تواند ولی او گفت فقط آدم‌های ضعیف به اندازه بودجه و امکانات‌شان کار می‌کنند. اگر این جمله را یک اندیشمند خارجی گفته بود، روشنفکرنماها آن را بر سردرب‌ها می‌نوشتند. این جمله طلایی شهید طهرانی‌مقدم (عضو دانشگاه شهید رجایی آموزش و پرورش) است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: آن روزی که شهید شهریاری و شهید رضایی‌نژاد و شهیدفخری‌زاده و دیگر شهدای هسته‌ای، کار خود را شروع کردند تحریف‌کنندگان می‌گفتند راه به جایی نمی‌برند اما امروز در مرز همه دانش‌‌های دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی یعنی اینکه ما می‌توانیم اگر بخواهیم، گفت: ما یا راهی خواهیم یافت یا خواهیم ساخت. این همان چیزی بود که این شهیدان را قیمتی و ماندگار کرد. آن‌ها همان کسانی هستند که سند تحول بنیادین می‌خواهد امثال همین امیدآفرینان را تربیت کند. این سند می‌گوید دانش‌‌آموزانی را تربیت کنیم که در 6 ساحت، تربیت شوند که هم خود قوی شوند و هم ایران را قوی کنند. این سند وقتی اجرا شود دانش‌آموز وطن‌دوست، بانشاط، با اعتماد به نفس و جهانی‌اندیش تربیت خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه یک دقیقه تاخیر در اجرای سند تحول بنیادین، خیانت به آینده ملت ایران است، گفت: پیام این سند این است که اگر این سند اجرا شود، مدرسه قوی می‌شود و مدرسه قوی یعنی ایران قوی؛

صحرایی در ادامه با اشاره به برگزاری لیگ علمی پایا گفت: لیگ علمی پایا یک لیگ خلاق است و در چهارچوب بندهای متعددی از سند تحول بنیادین اجرا شده است. از صمیم قلب از بسیج دانش‌آموزی قدردانی می‌کنم که در پیاده کردن آن چیزهایی که برای قوی شدن آینده این کشور مهم است، همیشه راهشکن بوده است.

وی با یادآوری اینکه بسیج در هفته‌های اخیر مظلومیت کودکان غزه را به جهان نشان داد و پویش فریاد عروسک‌ها را راه انداخت و همزمان این لیگ را اجرا می‌کند، افزود: این همان تفکری است که سند تحول بنیادین بااهمیت می‌داند. از این حیث در مقام وزیر آموزش و پرورش، صمیمانه از بسیج، بسیجیان و بسیجی‌اندیشان تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت 2 بُعد رسمی و غیررسمی دارد، گفت: بُعد رسمی همان کتاب‌های درسی است اما بُعد غیررسمی، تشکل‌ها هستند. سازمان دانش‌‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، مجلس دانش‌‌آموزی و بیش از هزار کانون و... .

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز همه می‌خواهند از ما یاد بگیرند و می‌خواهند راز شکست‌ناپذیری این ملت را بفهمند، تصریح کرد: این همان دستاورد مهم است که باید برای آن بکوشیم.

صحرایی در ادامه به اقدامات آموزش و پرورش در حوزه نخبگانی اشاره کرد و گفت: پس از یک دوره خاموشی خسران‌بار خوشبختانه در این دولت، مرکز دانش‌پژوهان را از نو تاسیس کردیم و به‌زودی یک ساختمان به عنوان خانه نخبگان ایجاد خواهد شد. در سال ۱۴۰۱ با کسب بیش از ۲۰ مدال طلا سال تاریخی نخبگان را جشن گرفتیم.

وی افزود: رئیس‌جمهوری، هدیه ویژه‌ای به دانش‌آموزان مناطق محروم دادند و پذیرفتند که هزینه تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم در مدارس سمپاد را پرداخت کنند و به همین خاطر شاهد رشد ۴۵ درصدی حضور این دانش‌‌آموزان در مدارس سمپاد در سال تحصیلی جاری بودیم. سازمان سمپاد هم در صدد ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در این مدارس است. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور نیز باعث شد سهم موسسات کنکوری در پذیرش داوطلبان در دانشگاه‌ها کاهش پیدا کند.

صحرایی در پایان تاکید کرد: همه این تحولات برای آن است که استعدادهای شما دانش‌‌آموزان که سرمایه این کشور و عامل برتری این کشور است به‌خوبی شکوفا و زمینه‌ساز ساختن آینده ایران عزیز شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه این آیین از پوستر اولین المپیاد بین‌المللی علمی دانش‌آموزی جهان اسلام رونمایی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار