وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پانا گفت؛

20 هزار کتابخانه کلاسی تا پایان امسال تجهیز خواهند شد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در رابطه با روند تجهیز کتابخانه‌های کلاسی، گفت در این طرح تجهیز 20 هرار کتابخانه کلاسی هدف گذاری شده است که آمارها نشان از شروع این فرایند مهم دارد و امید است تا پایان سال این موضوع مهم به نتیجه برسد.

کد مطلب: ۱۴۲۶۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
20 هزار کتابخانه کلاسی تا پایان امسال تجهیز خواهند شد

رضامراد صحرایی در حاشیه آیین رونمایی از ۱۴ عنوان کتاب جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و طرح پویش کتاب‌خوانی اظهار کرد: یکی از کارهای مهم که در دستور کار است، بحث پویش‌های کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان برعهده معاونت پرورشی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: تولید کتاب خوب و ترویج آن توسط این دو مجموعه در حال حاضر شروع شده است و همچنین در طرح کانون مدرسه نیز با یک جهت‌گیری مهم اقدام به تاسیس کتابخانه کلاسی در مراکز محروم کردیم. امیدواریم پویش کتابخوانی که امروز شروع شده نیز یک گام مهم در فرهنگ دانش آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص سرانه مطالعه کودکان نیز عنوان کرد: موضوع مطالعه در ساعات رسمی آموزش در بین دانش‌اموزان بسیار قابل توجه است، به صورت غیررسمی نیز این موضوع در دو منظر حال پیگیری است؛ منظر اول کانون‌های فرهنگی تربیتی مدارس است و منظر دوم خود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. سوق دادن دانش‌آموزان به سمت مطالعه آن‌هم در این مراکز بسیار امیدآفرین خواهد بود.

صحرایی در پاسخ به سوال پانا در رابطه با روند تجهیز کتابخانه‌های کلاسی، تصریح کرد: در این طرح تجهیز 20 هرار کتابخانه کلاسی هدفگذاری شده است که آمارها نشان از شروع این فرایند مهم دارد.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این امر مهم مشغول به کمک و تجهیز است و امیدواریم تا پایان سال این موضوع مهم به نتیجه برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار