مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

پژوهش های دانش آموزی و معلمان با هدف گره گشایی انجام شوند

تبریز (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی فعالیت دانش آموزان و معلمان در حوزه پژوهشی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: فعالیت های پژوهشی با هدف گره گشایی انجام شوند.

کد مطلب: ۱۴۲۵۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش های دانش آموزی و معلمان با هدف گره گشایی انجام شوند

مسعود سعادتی در نشست صمیمی با مولفین و پژوهنده های دختر نواحی پنجگانه تبریز گفت: شما دانش آموزان پژوهنده و مولف خصوصا در حوزه دختران ظرفیت بزرگی برای رشد و ارتقا آموزش و پرورش هستید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: بر اساس اطلاعاتی که در دسترس است و همچنین هفته کتاب و کتاب خوانی می تواند فرصت مناسبی برای استعدادیابی باشد.

وی ادامه داد :امر پژوهش در آموزش و پرورش در دانشگاه متفاوت هست ما به عنوان محقق در دانشگاه اهدافی داریم که در آموزش و پرورش متفاوت است واژه پژوهش و تحقیق یک معنی بسیار مسمایی می باشد.

وی گفت: بر اساس تحقیقات جهانی و همچنین تاکیدات دینی ما پژوهش امری واجب بوده و لازم است این امر را به اوج برسانیم.

سعادتی تاکید کرد: آموزش و پرورش برای دانش آموزان پایه هست. در آموزش و پرورش تحقیق و پژوهش هدفی متفاوت دارد و بیشتر پژوهش برای بهتر یاد دادن و بهتر یادگرفتن است.

وی عنوان کرد: معلمان باید خوب آموزش دهندو دانش آموزان باید خوب آموزش ببینند. ازنظر علمی و ازنظر پژوهش باید مهارت و قابلیت یک پژوهشگر را شکوفا کنند وگرنه پژوهش بعنوان یک امر تکراری که هیچ گره گشایی ندارد بی فایده به نظر می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در تمام دنیا کار پژوهش از دوره ابتدایی شروع کرده اند وما باید پر قدرت نسبت به سایر کشور ها این امر را ادامه دهیم.

سعادتی تاکید کرد: شما دانش آموزان نخبه ای هستید و آینده ساز این کشور و باید به ارتقا و رشد این کشور کمک کنید.

وی توجه عمیق نسبت به مفهوم معلم فکور زیرا تاکید کرد و افزود: یک نو معلم می تواند استعداد و توانایی یک دانش آموز را شکوفا کند.معلم فکور واژه ای است که بیشترین مخاطب را از نومعلمان دارد.

سعادتی افزود: اولین ویژگی معلم، پژوهش و تحقیق هست.واژه پژوهش به معنای این است که باید در کلاس درس پژوهشگر باشم وآموخته هایمان را به آنان بیاموزیم.

این نشست صمیمی با هماهنگی مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان و با حضور مدیرکل امور بانوان استانداری ادامه داشت و گفت و گویی صمیمی دانش آموزان مولف و پژوهشگر نواحی پنجگانه تبریز دغدغه های خود را مطرح کردند.

دانش آموز خبرنگار:سنابهروز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار