مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی:

رفع تناقص بین مسئولیت و رفاه از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی عصر فعلی را تناقض بین مسئولیت و رفاه عنوان کرد و رفع این تناقص را مهم‌ترین قدم در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۲۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
رفع تناقص بین مسئولیت و رفاه از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند

مسعود سعادتی در آیین زنگ مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی و همچنین افتتاحیه یاریگران زندگی گفت: بعنوان یک معلم با تجربه چندین ساله دغدغه اجتماعی زیادی دارم و در عصری که در آن زندگی می کنیم مهم است که آن را چه بنامیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی «اصل تناقض بین مسئولیت و رفاه» را عنوان عصر حاضر نام نهاد و افزود: این عنوان از نظر مسایل اجتماعی شاید قابل نقد باشد اما از دیدگاه شخصی با توجه به فناوری های روز دنیا و پیشرفت علم و دسترسی به امکانات باید تناقض بین مسئولیت و رفاه از بین برود. وی در ادامه با بیان اینکه اولویت خانواده ها در حال حاضر اقتصاد و رفاه است، تاکید کرد: در کنار همه این اولویت ها، مسئولیت پذیر بودن نیز مهم است.

سعادتی با اشاره به اینکه حاصل این تناقص به صورت رفتارهای ناهنجار در جامعه خود را نشان می‌دهد، متذکر شد: خانواده و آینده را آسیب ها تهدید می کند.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در گذشته ریشه های زیادی چون بی سوادی، فرهنگ کم و فقر به همراه داشت، افزود: الان می توان گفت که از داشته ها و بالا بودن ضریب رفته ناشی می شود و این هنر معلم است که برقراری رابطه منطقی بین رفاه را به دانش آموزان یاد دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگر سخنان خود به دانش آموزان گفت: گذشته مملکت قابل افتخار است و شاخص های تمدن و پیشرفت در دنیا برای کشور ما بی نظیر است و بدون شک جامعه را دانش آموزان بعنوان مسئول و صاحبان خانواده عهده دار هستند.

سعادتی تاکید کرد: شما نوجوانان با این مسئولیت سنگینی که در آینده دارید نباید به راحتی از کنار آن رد شوید و آگاهی و مسئولیت پذیری را سرلوحه مسیر خود قرار دهید.

دانش آموز خبرنگار: امیرمهدی سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار