کمبود ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت یک‌هزار و ۷۰۰ تخت در مراکز بیمارستانی با کمبود مواجه است و این کمبود مانع از ارائه خدمات مطلوب به بیماران شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۴۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
کمبود ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان اردبیل

سید حامد عاملی ،استاندار اردبیل در جلسه شورای اداری این استان ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) روز پرستار، اظهار کرد: ما برای سهولت کار پرستاران و کادر درمانی به افزایش تخت بیمارستانی با هدف ارائه خدمات به عموم مراجعان نیاز داریم تا ۲ هزار تخت موجود به سه هزار و ۷۰۰ تخت ارتقا پیدا کند.

وی تصریح کرد: در حالی که در این استان ۲ هزار تخت ارائه خدمات می‌کند، همچنان در سرویس‌دهی مناسب از وجود یک‌هزار و ۷۰۰ تخت بی نصیب هستیم و نتوانستیم در حد مناسب تجهیزات و امکانات بهداشتی مهیا کنیم.

استاندار اردبیل به گرامیداشت هفته بسیج اشاره کرد و گفت: تفکر بسیج تفکر برگرفته از اندیشه و آرمان امام راحل بوده که در اوج مظلومیت کار خود را شروع کرده، اما امروز اندیشه بسیج، یک اندیشه جهانی و بین‌المللی است.

عاملی افزود: دشمنان سعی کردند در این ۴۴ سال اندیشه بسیج را از بین برده و یا در برابر نظام استکباری آن را به نقطه افول بکشانند، اما امروز کل دنیا به اخلاص، شایستگی و توانمندی اندیشه بسیج پی برده و همین تفکر در کشور‌های همسایه نیز در حال رشد و تسری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اندیشه پاک بسیج، اندیشه سراسر اخلاص و تلاش در اوج گمنامی و بی‌نامی است و قطعاً بسیج که لشکر مخلص خدا و اندیشه آرمانی نظام اسلامی است، پاینده و جاودانه می‌ماند.

استاندار اردبیل بیان کرد: بسیجیان در مسیر خدمت‌رسانی به مردم در اوج گمنامی و بی‌نامی با خدا معامله کرده و معیار حرکت بسیج همین اخلاص در عمل و روحیه تلاشگری است که در حوزه‌های مختلف موفقیت آن‌ها را شاهد هستیم.

عاملی دیگر ویژگی بسیجیان را مجاهدت آن‌ها در سنگر‌های مختلف برای رسیدن به نقطه مطلوب حفظ ارزش‌ها و تعالی اندیشه‌های آرمانی اعلام کرد و ادامه داد: در سایه روحیه بسیجی مسئولیت‌پذیری و انجام شایسته امور مورد تاکید است و همین مبنا می‌تواند زمینه‌ساز یک حرکت تحول‌آفرین باشد.

وی به تنوع برگزاری برنامه‌های استانی و ملی در گرامیداشت هفته بسیج اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل نیز این برنامه‌ها با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شده و ما شاهد تجلی قدرت بسیج در دفاع از این مرز و بوم خواهیم بود.

استاندار اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی در حوزه اطلاع‌رسانی و خدمات انجام شده دولت در استان اردبیل با ضعف و کاستی روبه‌رو هستند.

عاملی ادامه داد: گله‌مندی کلی از عدم اطلاع‌رسانی خدمات دولت در دستگاه‌های مختلف اجرایی و حوزه‌های متعدد است که متأسفانه در این ۲ سال نتوانسته ایم از ظرفیت رسانه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی عملکرد دولت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل کار‌های بزرگی همچون پروژه عظیم انتقال خط دوم گاز به اردبیل و یا پروژه‌های عظیم مسکن و خدمات متنوع به محرومان در حال انجام است، اما خبری از اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مردم در این حوزه‌ها وجود ندارد.

استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل رتبه اول کشور را در ساخت مسکن به خود اختصاص داده و در بخش خدمات‌رسانی به محرومان نیز بهزیستی فعالیت‌های مناسبی داشته، اما انعکاس رسانه‌ای و گسترده آن را در سطح استان شاهد نبودیم.

عاملی افزود: هر چند مدیران دولت سیزدهم در کمال گمنامی و بی‌نام و نشان فعالیت می‌کنند، اما ضرورت دارد خدمات دولت که اسباب امیدآفرینی مردم می‌شود، به شکل درست و واقع‌بینانه تبیین و تشریح شده و مردم در جریان این خدمات و افزایش رفاه عمومی قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت رسانه‌ها به بهترین شکل استفاده کنند و با تعامل و ارتباط مؤثر با رسانه‌ها سعی کنند تا اقدامات و فعالیت‌های مناسب و شایسته انجام شده را با هدف امیدآفرینی تبیین کرده و از دادن وعده‌های واهی پرهیز کنند.

عاملی اضافه کرد: استان اردبیل در بحث خیریه‌ها رتبه اول کشور را به دست آورد که این خود نشان از تقویت سرمایه‌های اجتماعی در این استان است که ضرورت دارد در تحکیم‌بخشی به این حوزه اقدامات و فعالیت‌های مناسب مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار