۲۵ آبان ، یکی از نمادهای مقاومت و پایداری مردم ایران است که در اصفهان تجلی پیدا کرد

اصفهان (پانا) - استاندار اصفهان بیان کرد ۲۵ آبان سال ۶۱ یکی از نمادهای مقاومت و پایداری مردم ایران است که در اصفهان تجلی پیدا کرد. به همین مناسبت روز ۲۵ آبان را روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نامگذاری کرده‌اند و در تاریخ جمهوری اسلامی و اصفهان باقی مانده است.

کد مطلب: ۱۴۲۴۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
۲۵ آبان ، یکی از نمادهای مقاومت و پایداری مردم ایران است که در اصفهان تجلی پیدا کرد

سالروز حماسه 25 آبان اصفهان با حضور خانواده شهدای عملیات محرم در اصفهان و خانواده فرماندهان شهید اصفهان و با حضور مسؤولان استانی و کشوری، سردار سرلشگر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قاضی‌زاده هاشمی، معاون رییس‌جمهور در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.
استاندار اصفهان در گفتگو با پانا گفت :«هر جامعه و ملتی با مولفه های و شاخصه هایی شناخته می شود، مردم ما پس از انقلاب اسلامی ، روحیه ایثار و مجاهدت و شهادت طلبی را که از عاشورا درس گرفته بودند در برهه های مختلف چه در زمان پیروزی اسلامی و چه پس از آن و در دوران دفاع مقدس، به نحوه های متفاوت و متعددی بروز و ظهور دادند که یکی از تجلی های آن در عملیات محرم بود.


سید رضا مرتضوی افزود:در زمان عملیات محرم ، مردم اصفهان بیش از ۱۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند که یکی از اتفاقات منحصر به فردی که افتاد این بود که در یک روز ۳۷۰ شهید از شهدای عملیات محرم در اصفهان شهید شدند و همان روز نیز تعداد زیادی به جبهه ها اعزام شدند.


وی افزود:این یکی از نمادهای مقاومت و پایداری مردم ایران است که در اصفهان تجلی پیدا کرد. به همین مناسبت روز ۲۵ آبان را روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نامگذاری کرده اند و در تاریخ جمهوری اسلامی و اصفهان باقی مانده است.


در ادامه جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) بیان کرد:این ایام ایامی است که مردم اصفهان به خود افتخار می کنند و می بالند که توانسته اند حماسه ای بیافرینند و سند افتخاری در تاریخ برای خود ثبت کنند.


سرتیپ دوم مرتضی عمومهدی افزود: روز ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار اصفهان است، روزی که مدم اصفهان روی دستان خود از کوچه به کوچه و محله های اصفهان به سمت میدان امام روی دستان خود ۳۷۰ شهید را تشییع کردند و از میدان امامدبه صورت یکجا شهدا را به سمت گلستان شهدا آمده و عزیزان و گلگون کفنان خود را به خاک سپردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار