رئیس مجلس شورای اسلامی:

اولویت حل مشکلات اقتصادی کشور در مسائل فرهنگی است

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید وقتی کتاب به دورافتاده‌ترین روستاهای کشور می رود که با مشکلات بسیاری همراه است و کتاب فرهنگسازی می‌کند و در ادامه شاهد حل بسیاری از مشکلات فرهنگی مانند بزه‌های مختلاف می شویم نشان‌دهنده این موضوع است که کتاب و فرهنگ در اولویت اصلی کشور باید باشد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
اولویت حل مشکلات اقتصادی کشور در مسائل  فرهنگی است

محمدباقر قالیباف صبح امروز در حاشیه مراسم روز کتاب و کتابخوانی که از سوی نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور برگزار شده بود با بیان اینکه موضوع کتاب، یک موضوع مهم، ریشه‌دار و اساسی است،گفت: این روز را به کسانی که در تولید و نشر کتاب، و کسانی که در مسیر مطالعه و ترویج کمک می‌کنند، تبریک می‌گویم.

وی خاطر نشان کرد: در جمع کتابداران، جمع خانم‌ها از آقایان بیشتر است که موجب خلاقیت می‌شود، امیدواریم قدر بانوان و توانمندی‌های بانوان در عرصه تربیتی و آموزشی را بدانیم. بدون شک اگر خانواده را اولویت می‌دهیم، نقش بانوان در آن محوری است، که باید تقویت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد تحول چالش این روزهای کشور دانست و بارها رهبر انقلاب این موضوع را مورد تاکید قرار داده‌اند، واقعا نتوانسته‌ایم این تحول را در حکمرانی فرهنگ و اقتصاد به‌وجود بیاوریم؛ از کجا، چگونه و کی باید این تحول را به‌وجود آوریم. این روزها اقتصاد و فرهنگ مورد بحث قرار می‌گیرد و ما در مجلس این رویکرد را داشتیم. اقتصاد حتمأ موضوع اول است، اما این تحول باید از کجا شروع شود؟ معتقدم مهم‌ترین جایی که باید برای تحول مورد توجه باشد، مردم و جامعه است.

قالیباف با اشاره به اهمیت کتاب و مسائل فرهنگی در جامعه اظهار کرد: ما بیش از هرچیزی در جامعه، نیازمند عقلانیت و فرهنگ‌عمومی هستیم. حتی اگر مخالفین و منتقدین جدی داریم، اگر این مخالفت و انتقاد مبنتی بر دانش و اندیشه باشد، خیلی بهتر از کسانی است که مجهز به عقلانیت، نباشند. پس ما اگر در جامعه در مسیر عقلانیت‌عمومی و فرهنگ‌عمومی فرهنگسازی کنیم، اینجا رشد و حیات اجتماعی تولید می‌شود.

وی پرداختن به فرهنگ در یک نهاد عمومی را یک جبران عمومی در مسیر تقویت فرهنگ دانست و تاکید کرد: اگر هماهنگی در دستگاه‌ها وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلات قابل حل است. نقش شهرداری‌ها در تقویت فرهنگ مهم است؛ پرداختن به کتاب پول نمی‌خواد و به‌نظرم این کار تنها دل می‌خواهد و هماهنگی و باید از ثروت‌های عمومی شهرداری‌ها استفاده کرد.

رئیس مجلس اضافه کرد: امروز ۶۰۰ کتابخانه‌ در شهر تهران فعالیت می‌کنند که این کتابخانه ها در کنار مساجد و مدرسه در این مسیر می‌تواند موفق باشد و در این مسیر باید محله‌محور فعالیت کرد زیرا ظرفیت‌های زیاد بلا استفاده‌ای وجود دارد که باید در این باره هماهنگی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار