سمیرا مرادیان*

بزنگاه ارزشمندی به نام انس با کتاب

از سال 1372 روز 24 آبان به عنوان روز کتاب و کتابخوانی تعیین شده و از این روز تا ۲ آذر که با سالروز ارتحال علامه طباطبایی مفسر قرآن کریم مصادف است، برنامه های متنوعی به مناسبت هفته کتاب برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۳۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بزنگاه ارزشمندی به نام انس با کتاب

انس با کتاب و کتابخوانی تجربه ای است گرانبها و ارزشمند که شاید هیچ چیزی به گرد آن نرسد. کتاب خواندن نوعی زندگی کردن و گام برداشتن در دنیای نویسنده است. لذت کشف دنیاهای جدید با کتاب شروع می شود.

بی شک کتاب ها بهترین روانشناسان و صمیمی ترین دوستانی هستند که همیشه در دسترس ما قرار دارند.

کتاب، مقبول‌­ترین و نزدیک­ترین چیز به طبع آدمیان است که نه فراموش می­‌شود و نه تغییر می­ یابد. نگاه به کتاب، لذت تو را فزونی می­‌دهد و میل تو را در فراگیری دانش، شدیدتر می­‌کند.

زبان تو را گویاتر، سخنان و بیان تو را فصیح‌­تر، جان تو را مسرورتر و سینه تو را فراخ‌­تر می­ کند و برای تو در دیدگاه عامه مردم، مقام و بزرگی و نزد بزرگان و مسئولان، دوستی و احترام به ارمغان می­ آورد.

از مطالعه کتابی در مدتی کوتاه و در عرض یک ماه، مطالبی می­ توان آموخت که در طول یک عمر، از زبان و دهان مردم نمی­ توان شنید.

کتاب، بلندنظر و جوانمردی است که تو را از غرق شدن در افکار پوچ و بیهوده نجات می دهد.

کجاست مونسی مانند کتاب که نخوابد، مگر به همراه تو و سخن نگوید، مگر هنگامی که تو خواسته باشی؟

گویا همیشه و همه جا رسم بر این بوده که هرکس کتابی امانت گرفت، پس ندهد یا بال و پر شکسته به آشیان بازش آرد. حال صاحبان کتاب که محبوب خود را با این سر و وضع بازمی یابند، نگفته پیداست.

من با کتاب از همان زمان که پدربزرگ آن را از روی طاقچه برمی داشت و شروع به خواندنش برای ما می کرد آشنا شدم تا به همین حالا که قفسه های کتابخانه ام از کتاب های رنگارنگ پر شده است.

از کتاب مردی به نام اوه تا قصه دلبری هر کدام انگار حرفهایی برای گفتن دارند و در انتظار یک شنونده هستند.

خبرنگار*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار