اسماعیلی در گفت‌وگو با پانا:

کاهش جذب نیروی انسانی در سال‌های اخیر موجب کمبود معلم شد

به کسانی که از سال ۱۳۹۱ به بعد با مدارس همکاری کرده‌‍‌اند ضریب ۱/۱ داده می‌شود

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کاهش جذب نیروی انسانی در سال‌های اخیر موجب کمبود معلم شد، گفت کمیسیون آموزش مجلس، طرح ساماندهی نیروی انسانی را تدوین کرد تا وضعیت تمامی کارکنان آموزش و پرورش تعیین تکلیف شود.

کد مطلب: ۱۴۲۱۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
کاهش جذب نیروی انسانی در سال‌های اخیر موجب کمبود معلم شد

اعظم پویان- مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با پانا در خصوص طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش، اظهار کرد: «مدت‌هاست مجلس یازدهم پیگیر ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش است. با توجه به کاهش جذب و کمبود نیروی انسانی در سال‌های گذشته،‌ امروز حجم بسیاری از کمبود ایجاد شده است.»

وی با بیان اینکه مدرسه برای اداره شدن به کابینه نیاز دارد، افزود: «ما متاسفانه در سنوات گذشته به دلیل بی‌اعتنایی و کم‌اعتنایی که به آموزش و پرورش شده است، در برخی از مدارس، کادر را از دست داده‌ایم. سازمان اداری و استخدامی نیز متاسفانه مجوز لازم برای تامین این حجم از کمبود را در چند سال اخیر نداده است و آموزش و پرورش مجبور شده است که به راه‌های موقتی و تسکینی روی آورد؛ استفاده از بازنشستگان و حق‌التدریسی مدیران و معاونان از جمله این راه‌های تسکینی است.»

نماینده مردم میانه در مجلس بیان کرد: «بر همین اساس ما در کمیسیون آموزش مجلس طرح ساماندهی نیروی انسانی را تدوین کردیم تا وضعیت تمامی کارکنان آموزش و پرورش تعیین تکلیف شود. این طرح در نویت صحن علنی مجلس قرار دارد.»

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: «امسال در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز بندی را در نظر گرفتیم برای کسانی که از سال 1391 به بعد با مدارس دولتی و غیردولتی همکاری کرده‌‍‌اند؛ برای هر سال خدمتی آنها 1/1 ضریب داده شود. تا به نوعی در اولویت قرار بگیرند و حق آنها ضایع نشود. این بند در صحن مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و اگر شورای نگهبان هم آن را تایید کند به قانون تبدیل می‌شود تا تمامی معلمان ساماندهی شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار