‌نایب رئیس اول کمیسیون آموزش ‌مجلس در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

جزئیاتی جدید از طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش‌وپرورش؛ ‌آزمون‌ «سراسری» برگزار می‌شود

معلمانی که تحت عناوین مختلف از سال ۹۱ به بعد جذب شده‌اند بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار نفر هستند/ نیروهای آزاد که قصد معلمی دارند نیز شامل طرح می‌شوند/ اختصاص ضریب استخدام به معلمان جذب‌شده بعد از ۹۱

تهران (پانا) - نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جزئیاتی جدید از طرح ‌تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
جزئیاتی جدید از طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش‌وپرورش؛ ‌آزمون‌ «سراسری» برگزار می‌شود

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با پانا درباره «طرح تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش» اظهار کرد: «با توجه به اینکه آموزش و پرورش از نظر نیروی انسانی همواره دچار مشکل بوده و با کمبود نیرو انسانی مواجه است، در سنوات گذشته مجبور شده به طرق مختلف برای جذب نیروی انسانی اقدام کند تا نیروی موردنیاز مدارس را تامین کند. تا قبل از سال 91، با جذب عده‌ای از معلمان تحت عناوین نهضتی‌ها، خرید خدمات، پیش دبستانی و حق‌التدریس توانسته تا حدودی این خلا نیروی انسانی را برطرف کند. برابر قوانین مجلس آن‌هایی که تا قبل 91 جذب شده‌اند، از نظر استخدامی تعیین تکلیف شده‌ و جذب آموزش و پرورش شده‌اند.»

وی ادامه داد: «تعدادی که تاریخ به‌کارگیری آن‌ها بعد از سال 91 بوده است تعداد قابل توجهی هستند و چون قانون لازم را نداشته‌اند تعیین تکلیف نشده‌اند. ما در راستای حمایت از این معلمانی که چندین سال است زحمت نظام آموزشی ما را بر عهده دارند و به نقاط دوردست رفته‌اند، به امید روزی که تعیین تکلیف شوند، مانند معلمان قبل از سال 91؛ در مجلس و در کمیسیون آموزش طرحی تحت عنوان «ساماندهی نیروی انسانی بعد از سال 91» را مد نظر قرار دادیم. اما با توجه به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1400 دستورالعملی را فرستاد که همه این معلمان بدون آزمون حق جذب ندارند، این خوشایند معلمان نشد و احساس می‌کردند نوعی تبعیض بین معلمان قبل از سال 91 و بعد از این سال رخ داده است.»

اختصاص ضریب استخدام به معلمانی که بعد از سال 91 تحت عناوین مختلف جذب شده‌اند

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «لذا ما به دنبال این بودیم که هم رضایت خاطر معلمان را جلب کنیم و هم از سیاست شورای عالی انقلاب فرهنگی پیروی کنیم. به همین خاطر این طرح به گونه‌ای طراحی شد که اگر آزمونی هم برگزار شود با «اختصاص ضرایب امتیازی به سنوات» این معلمان‌، در اولویت استخدام قرار گیرند. به این ترتیب این طرح در دستورکار صحن علنی مجلس قرار گرفته ‌و در انتظار طرح در صحن مجلس است و در روزهای آینده این اتفاق خواهد افتاد.»

همه نیروها تحت عناوین مختلف حتی نیروهای آزاد مشمول طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش هستند

اسماعیلی گفت: «همه معلمان‌ ‌تحت عناوین مختلف‌ نهضتی‌ها، خرید خدمات، حق‌التدریس، معلمان قرآن و طرح امین و مدارس غیردولتی و ‌نیروهای آزاد که قصد معلمی دارند شامل این طرح خواهند شد. فرقی که وجود دارد این است که اگر ما در صحن توانستیم رضایت نمایندگان را جلب کنیم که آزمون به صورت «داخلی» برگزار شود که معلمان هم رضایت داشته باشند این مناسب است ولی اگر این اتفاق صورت نگرفت، حداقل برای آن دسته از معلمانی که چندین سال است در آموزش و پرورش تلاش می‌کنند برای این افراد ضریبی اختصاص داده شود که در اولویت جذب قرار بگیرند.»

سمت‌وسوی برگزاری آزمون «سراسری» است نه «داخلی»

وی با بیان اینکه نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر برگزاری آزمون به صورت «سراسری» است، افزود: «‌علی‌رغم میل باطنی ما هم، سمت و سوی طرح، برگزاری «آزمون سراسری» است.»

تعداد افرادی که تحت عناوین مختلف از سال 91 به بعد مشغول فعالیت هستند بین 70 تا 100 هزار نفر هستند

این نماینده مردم در خانه ملت گفت: «تعداد افرادی که تحت عناوین مختلف از سال 91 به بعد مشغول فعالیت هستند بین 70 تا 100 هزار نفر هستند. براساس نیاز آموزش و پرورش این افراد جذب خواهند شد. ما معتقدیم این معلمان که سال‌هاست تجربه کسب کرده‌اند و صلاحیت‌های حرفه‌ای را به دست آورده‌اند در اولویت قرار بگیرند. شاید درصدی هم برای ورودی‌های جدید که می‌خواهند معلم شوند اختصاص پیدا کند که آن‌ها هم از معلمی محروم نشوند.»

اسماعیلی در پایان گفت: «تا زمانی که طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی نشود معلوم نخواهد شد که آیا آزمون به صورت «سراسری» برگزار خواهد شد یا «داخلی».»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار