مدیرکل مدیریت بحران استان تهران:

جلوگیری از ورود به بحران، یک موفقیت و هنر است

بهارستان یک(پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در رزمایش ساعت صفر شهرستان بهارستان، جلوگیری از ورود به بحران را یک موفقیت و هنر دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۱۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
جلوگیری از ورود به بحران، یک موفقیت و هنر است

مانور شبیه‌سازی زلزله ساعت صفر در شهرستان بهارستان با اعلام فرماندار شهرستان و تشکیل جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان، با حضور حامد یزدی مهر مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان تهران، بخشداران، شهرداران، مدیران ادارات و دستگاه‌های امدادی، اجرایی و خدمات رسان برگزار شد.

این جلسه بر اساس سناریوی از پیش طراحی شده که در پی وقوع زلزله ۶/۴ ریشتری در مقیاس امواج درونی زمین در شهرستان بهارستان رخ داده اجرایی شد.

عبداله نوحی فرماندار بهارستان در این جلسه، ضمن ارزیابی زمان حضور روسای ادارات خدماتی، امدادی و عملیاتی با اشاره به وجود بافت فرسوده در شهرستان گفت: جهت جلوگیری از تلفات گسترده در حوادث غیرمترقبه بویژه زلزله، باید ضمن جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، استحکام بنا در منطقه جدی گرفته شده و رعایت شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان بهارستان هدف از برگزاری این رزمایش را ارتقاء سطح آمادگی ادارات عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به تراکم بالای جمعیتی و مساحت پایین شهرستان، لازم است هماهنگی ادارات در زمینه های مختلف از جمله امنیتی، بهداشت و درمان، حمل و نقل و تامین راههای ارتباطی، آتش نشانی، سوخت رسانی و... بیش از پیش ارتقاء یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه جلوگیری از ورود به بحران، یک موفقیت و هنر است، خاطر نشان ساخت: حدود ۶۳ مخاطره در استان شناسایی شده و بهارستان حداقل ۵۰ مورد از آنها را تجربه کرده است که نشانگر وجود آمادگی نسبی در شهرستان می باشد.

حامد یزدی مهر با اشاره به اجرای مانور به‌منظور سنجش میزان آمادگی دستگاه‌ها اظهار داشت: بر اساس سیاست کلی استانداری تهران و موضوعات بااهمیت سطح استان، باید نسبت به برگزاری مانورهای موضوعی، مناسبتی مانند هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اقدام کنند تا آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث غیرمترقبه احتمالی، حاصل گردد.

بلافاصله با پایان این جلسه، از وضعیت تجهیزات و ناوگان حاضر در محل اعلام شده بازدید به عمل آمد و وضعیت حضور ادارات و نهادهای اجرایی و امدادی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

خبرنگار دانش آموز: مبینا طلوعی آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار