رتبه دوم کشوری حفظ قرآن در گفت‌وگو با پانا:

قرآن کریم معتبرترین و نزدیک‌ترین مسیر برای رسیدن به خداوند است

کرج (پانا) - دانش‌آموز دبیرستان حضرت معصومه (س) ناحیه ۴کرج که در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزی، رتبه دوم کشوری رشته حفظ قرآن را کسب کرد، عنوان کرد قرآن مسیر رسیدن به خداست اگر رضایت الهی را می‌خواهید به ریسمان الهی که قرآن و اهل بیت علیهم السلام هستند متوسل شوید اگر در این مسیر ثابت قدم باشید طبق آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران هدایت می‌شوید.

کد مطلب: ۱۴۲۱۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
قرآن کریم معتبرترین و نزدیک‌ترین مسیر برای رسیدن به خداوند است

مطهره میرزایی دانش آموز دبیرستان حضرت معصومه (س) ناحیه ۴کرج در گفت و گو با پانا بیان کرد:«از ۴سالگی در موسسه جامعه القرآن الکریم ثبت نام کردم ابتدا دوره اشاره ،سپس روخوانی را گذراندم. در ۵ سالگی شروع به حفظ آیات قرآن کردم.از ۸ سالگی وارد دارالقرآن‌ حضرت مهدی عجل الله شدم و تا پایان کلاس ششم در سن ۱۲ سالگی در روز با سعادت تولد امام حسن مجتبی علیه السلام حافظ کل قران شدم.»

وی اضافه کرد:«در ابتدا روزی حداکثر 1الی2ساعت ،به حفظ قرآن یا مرور محفوظات می‌پرداختم اما با گذشت زمان ۲ تا 4 ساعت در روز به حفظ قرآن اختصاص می دادم.»

میرزایی مشوق اصلی خود را در یادگیری قران کریم مادرش دانست و عنوان کرد: «مادرم مشوق اصلی من در حفظ آیات قران بود و مادرم پابه پای من در حفظ آیات من را هدایت می کردند.»

این حافظ قرآن انگیزه خود در یادگیری و حفظ قرآن اینگونه توصیف کرد: «کسی که قرآن را حفظ می کند، نسبت به دیگران، بیشترین آمادگی برای فهم قرآن را دارد. حافظ قرآن اگر نکته ای در مورد آیه ای که حفظ است را بشنود دیگر فراموش نخواهد کرد. چون مادامی که آیات را مرور می کند، همین آموخته ها نیز یادآوری می شوند. حافظ قرآن می داند که حفظ کردن کل قرآن، انتهای مسیر نیست و شروعی تازه است برای فهم و انس قرآن. هدف اصلی از حفظ قرآن نیز همین است.اشتیاقی که درحافظ قرآن برای تدبر در قرآن است در دیگران نیست.»

وی ادامه داد: «زحماتی که پدر و مادر برایمان می کشند هرگز قابل جبران نیست ولی یکی از چیزهایی که آنها را نسبت به ما بسیارخرسند می سازد، همین حفظ قرآن است.»

میرزایی در پاسخ به پرسش بسیاری از اساتید که حفظ کوتاه مدت را توصیه نمی‌کنند و معتقدند گاهی آسیب‌های جبران ناپذیری به افراد می‌زند، اظهار کرد: «اینکه بخواهیم از همه افراد توقع حفظ کل در مدت کوتاه داشته باشیم، معقول نیست. داشتن انگیزه و استمرار در این راه مهم است. اگر حفظ سریع اتفاق بیفتد مرور آن راحت‌تر خواهد بود، چرا که اگر یک صفحه را بخوانیم در حافظه کوتاه مدت و با مرور کردن به حافظه بلند مدت ما منتقل می‌شود که بستگی به شرایط و توانمندی‌های افراد دارد. نکته مهم و آسیب‌های جدی درحفظ‌های بلندمدت کسلی و نداشتن انگیزه لازم است بر همین اساس اگر اساتید با روش‌های مختلف یا خود قرآن‌آموزان به صورت پیوسته و مستمر اقدام به حفظ کنند، نتایج خوبی خواهد داشت.»

وی در پایان حس و حال خود را وقتی که آخرین آیه قرآن را حفظ کرد اینگونه توصیف کرد: «حس غیرقابل وصفی بود، حس آرامش دست نیافتی و بعد حس مسئولیت را تجربه کردم؛ خداوند با توفیقی که در اختیارم قرار داد به همان مقدار مسئولیتم در مقابل خودم و جامعه به طرز عجیبی افزایش یافت.»

دانش آموز خبرنگار: مهسا رادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار