رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

اشتغالزایی همراه با مهارت‌آموزی و ارتقای کیفیت هنرستان‌ها ضرورت پیشرفت کشور است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از رشد بیش از 400 درصدی نسبت هنرستان‌ها به تعداد کل مدارس در سال‌های پس از انقلاب خبر داد و گفت رشد تعداد مدارس هنرستانی با توسعه و ترویج مهارت‌آموزی و کمک به اقتصاد کشور در سبد نظام تعلیم و تربیت در دستور کار است.

کد مطلب: ۱۴۲۱۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
اشتغالزایی همراه با مهارت‌آموزی و ارتقای کیفیت هنرستان‌ها ضرورت پیشرفت کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی در آیین بهره‌برداری از هنرستان فنی خیرساز 12 کلاسه دکتر سعادت شهرستان بهارستان استان تهران از رشد بیش از 400 درصدی نسبت هنرستان‌ها به تعداد کل مدارس در سال‌های پس از انقلاب خبر داد و اظهار داشت: رشد تعداد مدارس هنرستانی با توسعه و ترویج مهارت‌آموزی و کمک به اقتصاد کشور در سبد نظام تعلیم و تربیت در دستور کار است.

این مقام مسئول اذعان داشت: در حال حاضر 370 هنرستان در کشور در حال ساخت است و طی 2 سال اخیر نیز 1335 کلاس درس در رشته‌های مختلف فنی و مهارتی به بهره‌برداری رسیده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با قدردانی از اهتمام خیرین در ساخت هنرستان‌ها افزود: با اعتقاد و ایمان قلبی می‌توان در این راه مهم، قدم نهاد و در کسب افتخارات فرزندان این سرزمین سهیم شد.

خان‌محمدی ادامه داد: با بهره‌گیری از درس عزت و آزادگی و کمک گرفتن از حس مبارزه و استکبارستیزی می‌توان یکی پس از دیگری بر مشکلات فائق آمد و با حرکتی جهادی، مدارسی در شان و نیاز دانش‌آموزان عزیز ساخت.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و تاکید بر ارتقای هنرستان‌ها افزود: ۳۷۰ هنرستان در حال احداث داریم که امید است با تکنولوژی‌های روز و پیشرفته و مجهز شدن هنرآموزان هنرستان‌ها به علم روز در ارتقای علم و مهارت‌آموزی هنرجویان و مهارت‌آموزان هنرستان‌ها کوشا باشند.

خان‌محمدی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالای منطقه بهارستان و نقش بی‌نظیر آن در تولیدات بومی تصریح کرد: این منطقه می‌تواند به همت شما و با تقویت مهارت‌ها و ارتباط و تعامل با صنعتگران در حین تحصیل و ایجاد اشتغال، تولیداتی در زمینه‌های تراشکاری، درودگری، صنعت مبلمان، تجهیزات چوبی موردنیاز منزل و... زمینه‌ساز رشد کشور شود. همه می‌توانیم به عنوان خیر مدرسه‌ساز یا در امر مدرسه‌یاری، کمک‌دهنده باشیم.

در پایان این نشست از زحمات خیّر و مهندسین در جهت طراحی و ساخت این بنای آموزشی و تربیتی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

گفتنی است در این مراسم که مدیران کل نوسازی مدارس سراسر کشور به عنوان میهمان حضور داشتند، زارع (مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران) با اشاره به نقش بی‌بدیل خانواده بزرگ نوسازی در اعتلای نظام و تعلیم و تربیت کشور، اجتماع مدیران جهادی، مومن و متخصص در این خانواده را از ویژگی‌های درخشان مجموعه نوسازی مدارس کشور در دولت سیزدهم دانست و افزود: آنچه در 2 سال اخیر اتفاق افتاده، برگ درخشانی در ساخت و تجهیز مدارس کشور بعد از انقلاب بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار