سردار باستان تشریح کرد؛

اعلام برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی

‌‌از پویش جهانی «فریاد عروسک‌ها» و ‌زنگ گفت‌وگو ‌تا اهتزاز ۵۰۰ هزار پرچم ایران و اعزام ۵۰۰ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور

تهران (پانا) - مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی از برگزاری پویش جهانی «فریاد عروسک‌ها» به‌مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی و به‌ویژه راهپیمایی ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی

سردار مجتبی باستان در نشست خبری امروز خود به‌مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی ضمن محکومیت حرکت ددمنشانه رژیم صهیونیستی در رقم زدن فاجعه قرن در کشتار مردم مظلوم غزه گفت: بیش از ۷ هزار فلسطینی طی هفته‌های اخیر شهید شدند که عمدتا کودکان و زنان بی‌دفاع هستند و قریب به ۲۰ هزار نفر مجروح و زخمی شدند که عمده این‌ها هم زنان و کودکان هستند و می‌شود گفت این فاجعه قرن است.

«نظم نو جهانی با نسل آرمانی» شعار هفته بسیج دانش‌آموزی

وی با اشاره به ۸ آبان، سالروز شهادت شهید‌محمدحسین فهمیده و از ۸ تا ۱۳ آبان که به‌عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: در هفته استکبارستیزی که متعلق به عموم دانش‌آموزان است، برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده است. شعاری که برای این هفته در نظر گرفته شده، «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» است و ۲ کلیدواژه #نسلz_آمریکا و #هندسه_بدون_سلطه در نظر گرفته شده است.

درون‌مایه برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی، محکومیت جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت از کودکان غزه است

سردار باستان افزود: همچنین ۳ رویکرد در برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی شامل امیدآفرینی، نشاط‌آفرینی و هویت ملی در سطوح مدرسه‌ای، شهرستانی و ملی در نظر داریم و درون‌مایه و محور برنامه‌های این هفته، محکومیت جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی، حمایت از کودکان غزه و جهاد تبیین است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به برخی برنامه‌ها گفت: پویش جهانی «فریاد عروسک‌ها» ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی از مدارس آغاز می‌شود و برنامه ملی آن روز سه‌شنبه در تبریز افتتاح می‌شود و در ۱۳ آبان نیز این پویش توسط دانش‌آموزان به تصویر کشیده می‌شود. همه دانش‌آموزان ایرانی به نشانه اعتراض به کودک‌کُشی رژیم صهیونیستی، عروسک‌هایی را به دست می‌گیرند و در برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی و راهپیمایی، عروسک به دست می‌آیند و امیدواریم دامنه جهانی را بگیرد.

راه‌اندازی پویش «حقوق منهای بشر، مساوی با آمریکا» برای دانش‌آموزان متوسطه

وی افزود: برنامه بعدی برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم در نظر گرفته شده که پویش «حقوق منهای بشر، مساوی با آمریکا» است که 500 سوال در این پویش از دانش‌آموزان پرسیده شده که هر دانش‌آموز، یک سوال را انتخاب می‌کند و با مشورت والدین، معلمان و سایر دانش‌آموزان به آن پاسخ می‌دهد که این سوالات توسط هیات نظارت و داوری بررسی شده و به 6 نفر از بهترین پاسخ‌ها نفری ۳ میلیون تومان هدیه در نظر گرفته شده و در هر استان نیز 500 هزار تومان هدیه به 3 نفر از برترین پاسخ‌ها داده می‌شود. این پویش، پویش تعاملی دوطرفه و زیبنده فضای دانش‌آموزی است.

سردار باستان تصریح کرد: وقتی فصل 5 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید می‌کند که دانش‌آموزان جهانی‌اندیش باشند به‌دنبال این هستیم که بخشی از جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب این پویش‌ها به تصویر کشیده شود.

‌اجتماع 10 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر در تبریز

وی با بیان این‌که برنامه بعدی، یک برنامه تجمعی است که قبل از ۱۳ آبان برگزار می‌شود، اظهار کرد: دانش‌آموزان در هر استان با درون‌مایه محکوم کردن جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت از کودکان غزه در یکی از سالن‌های ورزشی یا سایر مکان‌ها تجمع می‌کنند که افتتاحیه ملی و برنامه نمادین ملی آن روز سه‌شنبه با حضور 10 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر در تبریز برگزار می‌شود که زمینه خوبی برای حضور پررنگ و بانشاط دانش‌آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان است.

سردار باستان با اشاره به یادواره «لاله‌های روشن» که در ۵ مهر برگزار شد، خاطرنشان کرد: این برنامه در قالب یادواره شهدا در مدارس است که تاکنون در اکثر مدارس برگزار شده و در این هفته هم در مدارس برگزار می‌شود. قسمتی از یادواره‌ها به‌سمت محکوم‌کردن جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت از کودکان فلسطین سوق داده می‌شود.

آغاز اردوهای راهیان نور با هدف اعزام 500 هزار دانش‌آموز

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: برنامه دیگری در روز ۷ آبان در کنار مزار شهیدان محمدحسین و داود فهمیده با حضور ۵۰۰ دانش‌آموز برگزار می‌شوذ که دانش‌آموزان با شهیدان تجدید میثاق می‌کنند و بخشی از پویش جهانی فریاد عروسک‌ها نیز در آن‌جا انجام می‌شود و در کنار این برنامه، اردوهای راهیان نور هم آغاز می‌شود که امسال برنامه‌ریزی شده تا ۵۰۰ هزار دانش‌آموز به راهیان نور اعزام شوند.

دانش‌آموزان سخنرانان پیش از خطبه‌های ‌نماز جمعه 12 آبان

وی اظهار کرد: در روز جمعه ۱۲ آبان نیز اکثر دانش‌آموزان فرمانده واحد و مجمع علوی و فاطمی بسیج دانش‌آموزی، سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور خواهند بود و موضع‌گیری و مطالب خود به‌ویژه در محکوم کردن جنایات آمریکا و اسرائیل و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را بیان خواهند کرد.

۵۰۰ هزار پرچم ایران به اهتزار درخواهد آمد

سردار باستان با بیان اینکه نزدیک به ۵۰۰ هزار پرچم ایران با در نظر گرفتن ۱۰ رتبه برتر در ایران و جهان با کلیدواژه «مدرسه قوی، ایران قوی» در روز راهپیمایی 13 آبان به اهتزاز درخواهد آمد، خاطرنشان کرد: 2 نشان هم در کنار پرچم‌ها زده شده که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. همچنین یک پرچم ۱۵ متری برای ۵۰۰ شهر در نظر گرفته شده که توسط دانش‌آموزان حمل می‌شود و در یک طرف آن نوشته شده «یکصدا ایران» و طرف دیگر آن نوشته شده «مدرسه قوی، ایران قوی»

زنگ گفت‌وگو در مدارس برگزار می‌شود

وی با اشاره به برنامه «زنگ گفت‌وگو» که از اول مهر در مدارس آغاز شده است، اظهار کرد: در این هفته نیز شبکه سخنرانان و هادیان سیاسی و معلمان و دانشجویانی که می‌توانند به سوالات دانش‌آموزان پاسخ دهند، یک زنگ گفت‌وگو را برگزار می‌کنند.

سردار باستان با اشاره به برگزاری اردوی راهیان پیشرفت افزود: در کنار اردوهای راهیان نور، اردوی راهیان پیشرفت ملی، شهرستانی و استانی هم برگزار می‌شود که برای این اردو هم اعزام ۵۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شده که ۱۰ هزار نفر از بین این‌ها به ۴ نقطه کشور در قالب اردوی ملی در بندرعباس، کاشان، نطنز، خوزستان و پارک ملی هوافضا و سایت ملی شهید احمدی‌روشن اعزام می‌شوند‌ و بقیه نیز از پیشرفت‌های کشور در ابعاد استانی و شهرستانی بازدید می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه برنامه‌های درون‌مدرسه‌ای نیز در کنار این برنامه‌ها ابلاغ شده است، گفت: برگزاری مراسم آغازین مدرسه با سرود جمهوری به‌صورت همخوانی همگانی، اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی و اجرای گروه‌های سرود که بیش از ۳ هزار گروه سرود بسیج دانش‌آموزی در مدرسه اجرا می‌شود ضمن اینکه مدارس، برنامه‌های متنوع دیگری را هم برگزار می‌کنند.

دانش‌آموزان با کمک همدیگر، دست‌سازه‌ای را طراحی و با خود به راهپیمایی ۱۳ آبان می‌آورند

وی با اشاره به پویش رویداد دست‌سازه‌ها بیان کرد: دانش‌آموزان با کمک همدیگر، دست‌سازه‌ای را طراحی و با خود به راهپیمایی ۱۳ آبان می‌آورند که به دست‌سازه‌های برتر هدایایی تقدیم خواهیم کرد.

بسیج دانش‌آموزی در 80 درصد مدارس غیرانتفاعی بالای 100 دانش‌آموز راه‌اندازی می‌شود

سردار باستان با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌ها باید منتهی به جشن ملی استکبارستیزی در راهپیمایی 13 آبان شود، افزود: امیدواریم با حضور پرشور و بانشاط دانش‌آموزان به همراه خانواده‌ها در راهپیمایی 13 آبان، حمایت از مردم فلسطین را داشته باشیم.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه بسیج یک فرهنگ و تفکر است، اظهار کرد: اعتقاد داریم همه دانش‌آموزان، بسیجی هستند. چون برگزاری اردوی راهیان نور و پیشرفت‌ یا جشن‌های ملی به‌صورت گلچین نیست و می‌گوییم همه دانش‌آموزان شرکت کنند، بنابراین بسیج در همه مدارس وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسئول بسیج دانش‌آموزی استان فارس، برنامه‌ای به مناسبت سالروز شهادت تعدادی از هموطنان و به‌ویژه دانش‌آموزان در حرم مطهر شاهچرغ(ع) در نظر گرفته‌اند که به‌صورت ملی است، خاطرنشان کرد: تصاویر شهدای شاهچراغ برای همه مدارس در بستر فضای مجازی ارسال شده و گفته شده که از این تصاویر در راهپیمایی 13 آبان استفاده کنند.

سردار باستان افزود: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌ای در نظر گرفته‌اند که در بیش از ۸۰ درصد مدارس غیرانتفاعی که جمعیت بالای ۱۰۰ نفر دارند، بسیج دانش‌آموزی راه‌اندازی کنند و ۹ آبان قرار است در دبیرستان پیام غدیر منطقه 14 تهران به صورت سراسری در کل کشور برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار