مدیر آموزش و پرورش کلات:

برگزاری به موقع نماز در مدارس بر همه امورات مقدم است

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات بر عدم تبدیل نمازخانه‌های مدارس به کلاس درس تاکید کرد و گفت برگزاری به موقع نماز در مدارس بر همه امورات مقدم است.

کد مطلب: ۱۴۱۵۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری به موقع نماز در مدارس بر همه امورات مقدم است

رمضان پروانه، مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در جلسه هم اندیشی مشاورین و معاونین پرورشی مدارس شهرستان بیان کرد: چند اصل مهم در برنامه فراگیر پرورشی وجود دارد که انتظار داریم همکاران آن را به بهترین نحو پیگیری و اجرا کنند. از کار محدود به یک عده محدود جلوگیری شود، دانش آموزان زیادی را درگیر موضوعات و فعالیت های پرورشی کرده و از شرکت دادن تعداد خاص و کم در برنامه ها خودداری شود. به آنچه داریم و داشته های موجود اکتفا نکنید، از حداکثر ظرفیت ها استفاده کنید. در برنامه های تربیتی و پرورشی با مدیر مدرسه هماهنگ باشید، مسئول تمامی اتفاقات در مدرسه مدیر آن مجموعه است. از هر مدرسه به تناسب ظرفیتی که دارند انتظار داریم و ارزیابی های ما نیز بر همین اساس صورت می گیرد.

رمضان پروانه افزود: نمازخانه هیچ مدرسه ای نباید به کلاس درس تبدیل شود، اگر مدرسه ای در مجاورت مسجد قرار دارد از این ظرفیت استفاده شود. مقدمه همه کارها برگزاری به موقع نماز در مدارس است. اولین نشانه حکومت صالحان بر روی زمین برپایی نماز است، بنابراین نماز به هیچ عنوان نباید تعطیل شود. داده های سامانه ها بر اساس کنش و واکنش دانش آموزان است، اقدامات دانش آموزان را به موقع در سامانه هایی همچون نورینو ثبت کنید.

فضای مجازی و سواد رسانه از سایر موضوعاتی بود که این مقام مسئول بر رصد و مورد اهمیت قرار گرفتن آن تاکید کرد و افزود: در برخی از موارد خاص به صورت موردی ورود کنید، بعضی از دانش آموزان باید به صورت فردی مورد مشاوره قرار بگیرند تا مسائل و مشکلاتشان بهتر مورد پایش قرار گرفته و حل شود. شما مشاورین و معاونین پرورشی باید به موضوع آسیب های اجتماعی به جد بپردازید، امروزه آسیب های متفاوتی وجود دارد، پس متناسب با هر آسیبی برنامه ریزی دقیقی باید صورت بگیرد. فرصت نقد و بررسی و اجازه اظهار نظر و صحبت کردن به دانش آموزان باید داده شود.

بصیرت افزایی،جهاد تبیین و عفاف و حجاب از مواردی بود که رمضان پروانه در ادامه سخنان خود به تشریح و تبیین آن پرداخت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات گفت: بخش اعظمی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم به دلیل عدم آگاهی و اطلاع رسانی درست و به موقع است، دانش آموز باید از اتفاقات پیرامون خود آگاهی داشته باشد، پس در ارائه درست و دقیق مطالب دقت نظر داشته باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار