مدیر آموزشگاه استثنایی گلستان دو شهرستان بهارستان:

دانش‌آموزان استثنایی می‌توانند از هر فرصتی برای بالندگی استفاده کنند

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزشگاه استثنایی گلستان دو ناحیه یک بهارستان، در روند برگزاری طرح پارالمپیک مدرسه ای گفت دانش‌آموزان استثنایی می‌توانند از هر فرصتی برای بالندگی استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۴۱۴۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان استثنایی می‌توانند از هر فرصتی برای بالندگی استفاده کنند

خدیجه تقی‌پور در برنامه‌ اجرایی طرح پارالمپیک مدرسه‌ای در خصوص این طرح، به پانا عنوان کرد: «طرح پارالمپیک برای احیای روحیه ورزشی دانش‌آموزان است که در آن با انجام فعالیت های ورزشی مختلف به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در این طرح دانش‌آموزان استثنایی اثبات می‌کنند که از هر فرصتی برای بالندگی می‌توانند استفاده کنند تا با مبارزه با محدودیت‌های فیزیکی ثابت کنند که خواستن توانستن است.»

وی در خصوص اهداف طرح ملی پارالمپیک تشریح کرد: «اجرای چنین طرح‌هایی موجب می‌شود که دانش‌آموزان با معلولیت خود، به این مسئله پی‌ببرند که معلولیت محدودیت نیست و با ورزش‌های متناسب معلولیت خود آشنا شوند. در ابتدا برنامه افتتاحیه این طرح را در برنامه‌های خود داریم و سپس اقدام به انجام و اجرایی مسابقات ورزشی می‌کنیم و پس از انجام مسابقات، برنامه اختتامیه و تقدیر از فعالان طرح را داریم.»

وی در رابطه با مزایای این طرح بیان کرد: «برگزاری این طرح در بین دانش‌آموزان سبب ایجاد حس خودباوری و حس توانمندی می‌شود و همچنین روحیه رقابت سالم و شادابی و نشاط را در بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کند. تعلیم و تربیت کودکان چه کودکان عادی و چه کودکانی که از برخی توانمندی ها محروم هستند، یک وظیفه انسانی است. با در نظرگرفتن این واقعیت که کودکان در بحث توانایی ها و استعدادهای ذاتی تفاوت هایی با هم دارند؛ اهمیت تعلیم و تربیت بیش از بیش آشکار می شود. تعلیم و تربیت کودکان استثنایی کار ساده ای نیست. این موضوع به خصوص زمانی که کودکان هم زمان از چند ناتوانی رنج میبرند سخت تر می شود.»

تقی‌پور در پایان اظهار کرد: «ضرورت آموزش های ویژه به کودکان استثنایی سبب شده است تا در تمام کشورهای جهان، به شیوه های یاددهی و یادگیری آنان توجه ویژه شود و برای تسهیل فرآیند آموزش، مدارسی با شرایط خاص و امکانات و تجهیزات لازم راه اندازی شود.»

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا محمدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار