مراسم تجلیل از یکصد دانش‌آموز برتر بیرجندی برگزار شد

بیرجند (پانا) - در آیینی از رتبه برتر در زمینه قرآن، عترت و نماز،۸۶ رتبه زیر هزارآزمون سراسری، یک رتبه برتر المپیاد فرش و ۱۲ نفر از برترین‌های امتحانات نهایی در بیرجند تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تجلیل از یکصد دانش‌آموز برتر بیرجندی برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برتر، با اشاره به ایام هفته وحدت و میلاد حضرت ختمی مرتبت(ص) اظهار کرد: شرایط سخت زندگی پیامبر(ص) در متن آن پرورش یافت، این شرایط نه تنها باعث فردگرایی، خودبینی، پرخاشگری و عدم تعادل عاطفی ایشان نشد، بلکه به واسطه طبع منیع روحی، فضایل هستی را بر روی جامعه خویش گشود و آن چه را که با فطرت انسانی سازگار است، در خود پروراند.

سید علیرضا موسوی نژاد، با بیان این که محرومیت از نعمت پدر و مادر در دوران کودکی، بر روح و روان محمد (ص) تأثیرات مثبتی بر جای گذاشت که مهمترین آنها، استقلال شخصیت بود، اظهار کرد: عدم پرورش حضرت محمد(ص) در دامان پدر و مادر، فرصتی شد تا به دور از رسوم و سنّت های جامعه جاهلی رشد کرده و بتوانند تکیه گاه و ملجأ حقیقی را بیابند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از خانه، مدرسه، فرهنگ و محیط اجتماعی به عنوان ۴ عامل نقش آفرین در تربیت فردی و اجتماعی کودکان یاد کرد و افزود: پدر به عنوان یکی از ارکان اصلی در محیط خانه هماره پشتوانه مستحکم و قابل اتکایی برای پاسخگویی به نیازهای مادی و معنوی کودکان در پیچ های سخت زندگی به شمار می رود و با رفتار خود می تواند الگوی کودکان در مسیر تربیت و مهات آموزی فردی و اجتماعی به سوی خیر و یا شر قرار گیرد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، مادر را اسوه صبر، مقاومت و استحکام بخش پیوند اعضای خانواده در محیط خانه دانست و بیان کرد: مدرسه به عنوان پل ارتباطی خانه و اجتماع نقش آفرینی کرده و با آموزش علوم و ارائه خدمات تربیتی هدفمند و رسمی، با توانمندسازی و مهارت آموزی، کودکان را برای حضور و نقش آفرینی مؤثر در اجتماع و قبول مسئولیت های کلان اجتماعی آماده می‌کند.

به گفته موسوی نژاد، مدارس به پشتوانه معلمان و مربیان مؤمن، متعهد و پرتلاش، علاوه بر علم و مهارت آموزی، نقش بسزایی در فرهنگ سازی و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه ایفا می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار