برخورد جدی با سهل‌انگاری در صیانت از اراضی ملی

اردبیل (پانا) - رئیس کل دادگستری اردبیل گفت برخورد جدی و قاطعانه دستگاه قضایی با هر گونه سهل‌انگاری در صیانت از اراضی ملی و حقوق بیت المال انجام می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۴۰۷۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برخورد جدی با سهل‌انگاری در صیانت از اراضی ملی

حجت الاسلام حسین کثیرلو ،رئیس کل دادگستری اردبیل در دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی این استان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در انجام وظایف ذاتی خود مصمم‌ و قاطعانه عمل کنند و در بحث ساخت و سازها و مستحدثات غیرقانونی هیچ‌گونه مسامحه و چشم‌پوشی متصور نیست و هرگونه ساخت و سازهای غیر مجاز در بدو اقدام و تاسیس باید سریعاً قلع و قمع شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی از طریق مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در صدور اسناد تک برگی ایجاد شده است، از عموم زارعین و کشاورزان خواست تا از این فرصت ایجاد شده در اخذ سند تک برگی برای زمین‌های کشاورزی نهایت استفاده را ببرند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به همکاری خوب و مطلوب مابین مجموعه‌های قضایی، اجرایی و انتظامی استان بیان کرد: مسلماً از طریق ایجاد تعاملات خوب و بیش از پیش بسیاری از مشکلات از طریق استفاده از ظرفیت‌های قانونی دستگاه‌ها قابل حل است.

کثیرلو با بیان اینکه دستگاه قضایی در راستای انجام وظایف و رسالت‌های ذاتی خود در امر دفاع از حقوق بیت المال با مخربین، متصرفین اراضی ملی و منابع طبیعی مطابق با قانون به شدت برخورد می‌کند، تاکید کرد: پس از قلع و قمع و رفع تصرف اراضی باید دستگاه‌های صاحب اراضی در امر صیانت از اراضی رفع تصرف شده اهتمام جدی‌تری داشته باشند که در غیر این صورت سهل انگاری مدیران و مسؤولان به منزله ترک فعل تلقی شده و با متخلف در هر جایگاه و سمتی که داشته باشد برخورد قانونی خواهد شد.

وی همچنین انشعابات غیر مجاز چاه های آب را تهدیدی جدّیِ آبی استان دانست و اظهار کرد: باید همه چاه های غیر مجاز پلمب شده و برداشت آبی باید در سطح مجوز های داده شده باشد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به تخلفات فراوان بنگاه‌های معاملاتی غیرمجاز و به تبع آن تشکیل پرونده‌های متعدد در محاکم قضایی تصریح کرد: همه بنگاه‌های معاملاتی املاک و خودرو در سراسر استان دو ماه فرصت دارند تا نسبت به اخذ مجوز قانونی فعالیت اقدام کنند، در غیر این صورت نسبت به پلمپ واحد صنفی اقدام خواهد شد و دادستان‌های حوزه های قضایی نیز مکلف هستند این موضوع را به جد از مجموعه های مرتبط پی گیری کرده و دستورات لازم قضایی را صادر کنند.

کثیرلو گفت: آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی از تبعات تخریب اراضی ملی و منابع طییعی به مردم از طریق ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی، استفاده از ظرفیت‌های بسیج مردمی و نیز بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین در پایش تصویری اراضی می‌تواند در کمک به پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی بسیار مثمر ثمر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار