بازگشت ۷۶۳ هکتار از منابع‌طبیعی و اراضی ملی به بیت‌المال در اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس‌کل دادگستری اردبیل گفت ۷۶۳ هکتار از منابع‌طبیعی و اراضی‌ملی تخریب و تصرف شده با اهتمام دستگاه قضایی به بیت‌المال بازگشت داده شده است.

کد مطلب: ۱۲۳۱۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت ۷۶۳ هکتار از منابع‌طبیعی و اراضی ملی به بیت‌المال در اردبیل

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ از تخریب، تصرف و تعرض به بیش از ۳ هزار و ۲۲۳ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان اردبیل پیشگیری به‌عمل آمده است.

وی با تشریح اهمیت صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی بر لزوم اجرای سریع، دقیق و جامع مصوبه‌های شورای حفظ از حقوق بیت‌المال از سوی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل تاکید کرد و افزود: توجه بیش از پیش به مقوله پیشگیری، همچنان که در سند تحول قضایی نیز به آن پرداخته شده است، بسیار ضرورت دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان از تشکیل کارگروه ویژه برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز خبر داد و بیان کرد: فعال شدن این کارگروه و عضویت دادستان‌ها در آن هم‌افزایی، همکاری و هماهنگی بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی با دستگاه قضایی در پیشگیری و برخورد با متخلفان در این عرصه را رقم خواهد زد.

کثیرلو اضافه کرد: پیگیری دقیق و صحیح امور از سوی کارگروه ویژه برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز به طور حتم موجب خواهد شد تا هر گونه دست‌اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی در سریعترین زمان ممکن با برخورد قاطع و قانونی روبه‌رو شود.

عبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در این نشست با انتقاد از اجرا نشدن مصوبه‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال از سوی مدیران استانی هشدار داد: با مدیران و مسئولانی که با سهل‌انگاری و یا بی‌توجهی به صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی موجب تخریب، تصرف و تضییع حقوق بیت‌المال شوند، به شدت برخورد خواهد شد.

گفتنی است: استان اردبیل ۱۷ هزار و ۹۵۳ کیلومتر مربع مساحت دارد که اراضی ملی آن به ۹۷۳ هزار هکتار می‌رسد و تاکنون برای بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از این اراضی، تثبت مالکیت انجام و سند به نام دولت دریافت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار