حاجی دلیگانی در گفت و گو با پانا:

مجلس باید بتواند قانونگذاری به هنگام انجام دهد

مجمع تشخیص مصلحت به مصوبات ایراد می‌گیرد اما در جامعه، عدم تصویب به پای مجلس نوشته می‌شود

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه مجلس باید بتواند قانونگذاری به هنگام انجام دهد، گفت هیات عالی نظارت و مجمع تشخیص مصلحت به مصوبات ایراد می‌‌گیرند اما در جامعه، عدم تصویب به پای مجلس نوشته می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۰۶۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مجلس باید بتواند قانونگذاری به هنگام انجام دهد

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «متاسفانه با نحوه ایراداتی که هیات عالی نظارت می‌گیرد، بخشی از خاصیت مجلس شورای اسلامی از دست می‌‌رود با این روند ما نمی‌توانیم قانونی را به نهایت برسانیم. مجلس باید بتواند قانونگذاری به هنگام انجام دهد.»

وی افزود: «دیدگاه کنونی هیات عالی نظارت اگر ابتدای مجلس وجود داشت، قانون اقدام رهبردی علیه لغو تحریم‌‌ها که مورد تمجید قرار گرفت هم مورد تصویب قرار نمی‌گرفت.»

وی ضمن اشاره به سرانجام شفافیت قوای سه گانه، گفت: «البته شفافیت را مجمع تشخیص مصلحت ایراد گرفته است. آنها ایراد می‌گیرند اما در جامعه، عدم تصویب به پای مجلس نوشته می‌شود.»

نماینده مردم میمه و شاهین شهر در مجلس گفت: «راهکار این است که اگر ایرادات به مجلس ارجاع شود، باید بخش شفافیت مجمع تشخیص مصلحت را حذف کنیم. آنها حاضر نیستد مذاکرات و جلساتی که راجع به مصوبات مجلس شورای اسلامی است، شفاف شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار