معاون وزیر آموزش و پرورش در آیین نمادین بازگشایی مدارس چهارمحال و بختیاری:

50هزار معلم جدید در مقابل 50 هزار معلم بازنشسته، مفهوم قابل تامل سال تحصیلی پیش روست

ستاری فرد با حضور در شهرکرد، زنگ آغاز سال تحصیلی را نواخت

شهرکرد(پانا) - آیین نمادین بازگشایی مدارس و گرامیداشت هفته‌ دفاع مقدس با حضور صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در هنرستان قائمیه شهرکرد برگزار شد. در این برنامه افشین امیریان رئیس کل آموزش و پرورش استان و غلامعلی حیدری استاندار استان چهارمحال وبختیاری نیز حضور داشتند.

کد مطلب: ۱۴۰۶۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
50هزار معلم جدید در مقابل 50 هزار معلم بازنشسته، مفهوم قابل تامل سال تحصیلی پیش روست

افشین امیریان ضمن تبریک سال تحصیلی جدید یادآور شد که بزرگ شمردن عیوب کوچک و کوچک کردن موفقیت های بزرگ از جمله برنامه های همیشگی رسانه‌های دشمن برای تضعیف ملت ایران است و جوانان را پیشگام برای درهم شکستن چنین برنامه هایی دانست‌.

وی همچنین در مصاحبه با پانا گفت: بیش از ۱۹۴هزار دانش آموز در دو هزار آموزشگاه مشغول تحصیل هستند و راهی مدارس شدند و نزدیک به ۹۰هزار کلاس درس نیز تشکیل می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز تاکید کرد که برنامه نمادین امسال به دلیل اهمیت والایِ مهارت آموزی در هنرستان برگزار شد چرا که والدین باید آگاهی های لازم را پیدا کنند که فرزندان خود را به سمت رشته هایی ببرند که در آینده به خودشان و جامعه کمک کند.

امیریان با اشاره به اینکه ویروس کرونا آسیب های بزرگی بر آموزش دانش آموزان داشته است، تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید برنامه های آموزشی و تربیتی بسیاری پیش بینی شده است.

در ادامه صادق ستاری فرد نیز یادآور شد که امسال آزمون بسیار عظیمی برای استخدامی های آموزش و پرورش برگزار شده بود و از همین جهت بیش از ۵۰هزار معلم جدید به مدارس ورود پیدا کردند و در عین حال ۵۰هزار معلم بازنشسته شدند.

وی در خصوص برنامه هایی که برای سال تحصیلی جدید پیش بینی شده‌اند گفت: برای بهبود بخشی به کیفیت آموزش و ایجاد انگیزه در دانش آموزان،اردوها،مسابقات و جشنواره های بسیاری نیز برگزار خواهند شد.همچنین به مشارکت های والدین در تربیت و آموزش دانش آموزان توجه ویژه‌ای خواهد شد چراکه خانواده ها نقش موثری در تربیت دانش آموزان دارند.

وی تاکید کرد که برنامه های ویژه‌ای به طور اختصاصی برای دانش آموزان ابتدایی و دبیرستان در نظر گرفته شده است که هدف از این برنامه ها ایجاد مهارت آموزی و آموزش سبک زندگی است‌.

ستاری فرد یادآور شد که دوره ها و آموزش هایی نیز برای مدیران و معلمان برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش نیز در بابِ طرح هایی که برای استان چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است گفت:

فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای نیز از جمله طرح های در حال اجرا است و پنجشنبه و جمعه ها زیر ساخت های ورزشی در آموزش و پرورش به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین تاکید کرد به درس تربیت بدنی نیز کیفیت بیشتری بخشیده می‌شود.

وی در آخر یک سالن ورزشی و زمین چمن را به هنرستان قائمیه شهرکرد اختصاص داد.

خبرنگار دانش اموز،هانیه پورشیروانی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار