معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

امسال آخرین سال ثبت‌نام دانش‌آموزان متولد مهر در پایه اول ابتدایی است

مدیران مدارس در دوره ابتدایی باید طبق قانون زنگ‌ها را بین ۴۵ تا ۵۰ دقیقه ساماندهی کنند

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شورای عالی آموزش و پرورش، مصوبه ثبت‌نام متولدان مهرماه در پایه اول ابتدایی را متوقف کرده است، گفت قرار بر این شد امسال ثبت‌نام این دانش‌آموزان در صورت وجود ظرفیت در مدارس انجام شود و از سال آینده این موضوع دیگر صورت نگیرد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
امسال آخرین سال ثبت‌نام دانش‌آموزان متولد مهر در پایه اول ابتدایی است

معصومه نجفی پازوکی با حضور در برنامه «سیمای خانواده» شبکه یک سیما اظهار کرد: موضوعی که این روزها خانواده‌ها را درگیر خود کرده، ثبت‌نام دانش‌آموزان متولد مهر است که سال گذشته در مقطع پیش‌دبستانی بوده‌اند و امسال می‌خواهند در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به تبصره‌ای از آیین‌نامه اجرایی مدارس خاطرنشان کرد: در این تبصره اشاره شده بود که ثبت‌نام دانش‌آموزان متولد مهر در صورت وجود ظرفیت خالی مدرسه بلامانع است و هیچ صحبتی از پیش‌دبستانی در این تبصره نشده بود اما امسال به‌خاطر مشکلات این تبصره و تراکم بالای کلاس‌ها در مناطق شهری، اجرای ‌این تبصره امسال از سوی شورای عالی آموزش و پرورش متوقف شد.

نجفی پازوکی افزود: حال تعدادی از والدین که فرزندانشان متولد مهر هستند و سال گذشته نیز دوره پیش‌دبستانی را گذرانده‌اند، می‌خواهند طبق قانون سال قبل فرزندان‌شان را در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند. با توجه به این موضوع قرار بر این شد امسال ثبت‌نام این دانش‌آموزان در صورت وجود ظرفیت در مدارس انجام شود و از سال آینده این موضوع دیگر صورت نگیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر آمار دانش‌آموزان کلاس اولی بالا برود، کیفیت آموزش پایین می‌آید از اولیای دانش‌آموزان متولد مهرماه خواست اجازه دهند تا فرزندان‌شان سال آینده وارد مدرسه شوند، زیرا مدرسه خانه دوم این دانش‌آموزان است و باید در آن‌جا راحت باشند.

وی با تاکید بر اینکه پدر و مادر در راس هرم تربیت هستند، عنوان کرد: والدین نباید فکر کنند که اگر دانش‌آموز به مدرسه رفت، دیگر معلم بازیگر اصلی جغرافیای تربیت است، نقش والدین در این موضوع بسیار اهمیت دارد و پررنگ است. باید هم‌افزایی بین والدین، معلم و مدرسه بیشتر شود، در همین راستا امسال در روز جشن شکوفه‌ها که بزرگترین گردهمایی والدین دانش‌آموزان اول ابتدایی است، اولین شماره از ماهنامه معاونت آموزش ابتدایی را ارائه می‌کنیم تا ضرورت هم‌افزایی احساس شود.

نجفی‌پازوکی اضافه کرد: در این ماهنامه که به‌طور مرتب هر ماه به والدین ارائه خواهد شد، نکاتی در رابطه با برنامه درسی و نکاتی در خصوص فضای تربیتی ارائه می‌شود تا والدین نیز نقش کنشگری فعالی در تربیت بچه‌ها داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه یکی از آثار زیان‌بار بیماری کرونا کم‌توجهی به زمان آموزش از سوی مدرسه و والدین بود، خاطرنشان کرد: قبل از شیوع کرونا اگر والدین می‌خواستند برای فرزند خود یک روز مرخصی بگیرند خیلی سخت بود اما الان خیلی راحت با این قضیه مواجه می‌شویم، به نظرم در حوزه کم‌توجهی به مبحث آموزش بیشترین ظلم را به بچه‌ها می‌کنیم.

نجفی پازوکی با تاکید بر اینکه باید از زمان آموزش بیشتر مراقبت کرد، یادآور شد: از والدین می‌خواهیم در جشن شکوفه‌ها که در روز 29 شهریور برگزار می‌شود، با انرژی و نشاط فرزندان اول ابتدایی خود را به مدرسه‌ها ببرند. ان‌شالله مدارس از روز شنبه (اول مهر) فعالیت خود را آغاز کرده و به بیش از پبش به زمان آموزش دقت خواهند کرد.

وی افزود: تاکید به مدیران مدارس در دوره ابتدایی این است که طبق قانون زنگ‌ها را بین 45 تا 50 دقیقه ساماندهی کنند. بعضی از مدارس در 90 دقیقه تنظیم می‌کنند. چه مدیران و چه معلمان و چه والدین نسبت به زمان آموزش توجه کنند و همه باید مراقبت باشند چرا که زمان آموزش، حقی دانش‌آموزانی است که بر گردن ما قرار دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش‌آموزان ابتدایی، طلایی‌ترین دوره عمرشان را می‌گذرانند و حیف است نسبت به گذر زمان آموزشی که شخصیت آینده آن‌ها را شکل می‌دهد بی‌توجه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار