مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

ثبت‌نام بیش از ۷۳۵ هزار دانش‌آموز در استان کرمان

کرمان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از ثبت‌نام بیش از ۷۳۵ هزار دانش‌آموز در بیش از ۷ هزار در مدرسه در استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام بیش از ۷۳۵ هزار دانش‌آموز در استان کرمان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رضا رضایی در نشست با جمعی از اساتید دانشگاه با اشاره به فعالیت بیش از ۴۵ هزار فرهنگی در مدارس استان گفت: توانمندسازی نیروی انسانی در راستای ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی مهمترین راهبرد آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جاری است.

وی توجه به فعالیت های تربیتی و آموزشی را ضرورتی انکارناپذیر در راستای تربیت نسلی متعهد و در تراز جمهوری اسلامی دانست و بر تلفیق فعالیت های آموزشی و پرورشی در مدارس و استفاده از ظرفیت تمامی معلمان برای تحقق اهداف تربیتی تاکید کرد.

رضایی از حضور بیش از ۱۴۶ هزار دانش آموز کرمانی در یک سال اخیر در گلزار شهدای کرمان در قالب اردوهای راهیان مکتب شهید سلیمانی با انعقاد تفاهم نامه با گلزار شهدای کرمان خبر داد و افزود: بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز نیز در قالب این طرح در گلزار شهدای کرمان حضور یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از برپایی جشن تکلیف ویژه بیش از ۵۵ هزار دانش آموز دختر و پسر کرمانی نیز در سال تحصیلی گذشته خبر داد و اظهار کرد: برپایی جشن تکلیف ۵ هزار نفری دانش آموزان دختر در مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان جشنی بی نظیر در استان و کشور را رقم زد.

رضا رضایی با اشاره به برپایی نماز جماعت در تمامی مدارس استان کرمان با حضور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روحانی و جمعی از فرهنگیان گفت: برنامه ریزی شده است نماز جماعت در مدارس استان با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و ائمه جمعه نیز در سال تحصیلی جاری برگزار می شود.

وی در خصوص راه اندازی بیش از ۹۰ پایگاه مطالعاتی در استان اظهار کرد: تحلیل نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان به صورت منطقه ای، شهرستانی، مدرسه ای و درس به درس در سال تحصیلی گذشته صورت گرفته و ادارات آموزش و پرورش نیز در این زمینه رتبه بندی شده اند که در مجموع میانگین نمرات نهایی خرداد ماه دانش آموزان استان رشد قابل توجهی نسبت به سال های گذشته داشته است.

رضایی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش شهرستان رودبار جنوب در امتحانات نهایی رشته ریاضی و فیزیک رتبه ۱۵ کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و مهارتی را مهمترین راهبرد آموزش و پرورش استان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش دانست و از خرید و توزیع تجهیزات تخصصی هنرستان ها با اعتباری بالغ بر ۱۶۲ میلیارد تومان خبر داد.

رضایی، تجاری سازی فضاهای آموزشی در راستای خلق درآمد پایدار با در نظر گرفتن ملاحظات آموزشی را یکی دیگر از راهبردهای آموزش و پرورش استان در حوزه مالی دانست و افزود: عملیات ساخت ۲۸ واحد تجاری در هنرستان نمونه دولتی فنی و حرفه ای آیت الله خامنه ای در بلوار جمهوری اسلامی از تیرماه سال جاری آغاز شده و تا کنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی در خصوص ازسرگیری عملیات ساخت ۷ استخر شنای دانش آموزی در شهرستان های کوهبنان، ریگان و نرماشیر بعد از ۱۰ سال توقف خبر داد و افزود: عملیات ساخت مجتمع ۱۱ هزار متری حیات طیبه آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان و سالن یکهزار نفری شهید سلیمانی بعد از ۱۱ سال وقفه نیز در یک سال اخیر از سرگرفته شده است و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار