هنر عکاسی زبان بین‌المللی انتقال مفاهیمی است که گاهی واژه‌ها از بیان آن قاصرند

مشهد(پانا)- تصاویر ثبت شده از لحظات ناب و بی‌تکرار سفر زائرین پیاده آقا علی بن موسی الرضا(ع) و زیبایی‌های خدمت به عاشقان حضرتش در این راه عاشقی در نمایشگاه گروهی عکس در مسیر بهشت به کوشش شهرداری منطقه هفت مشهد مقدس و با همکاری گروه فرهنگی هنری گشتنامک در ایستگاه استقبال از زائر برپا شد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
هنر عکاسی زبان بین‌المللی انتقال مفاهیمی است که گاهی واژه‌ها از بیان آن قاصرند

نمایشگاه گروهی عکس در مسیر بهشت به عنوان بخش جانبی در ایستگاه استقبال از زائران پیاده آقا علی بن موسی الرضا(ع) واقع در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی به کوشش شهرداری منطقه هفت مشهد مقدس و با همکاری گروه فرهنگی هنری و گردشگری گشتنامک برپا شده است.

دبیر برگزاری این رویداد هنری در گفت و گو با پانا گفت: طی فراخوانی که از سوی دبیرخانه منتشر شده بود اقدام به جمع آوری آثار عکاسان با موضوع ثبت لحظات ناب تشرف کاروان های پیاده و زیبایی های خدمت به عاشقان آقاعلی بن موسی الرضا(ع)، سنت ها و آیین های عزاداری و حضور کودکان و بانوان در پیاده روی دهه آخر صفر کردیم.

یاسین حقیقی خیرآبادی ادامه داد: بیش از 230 اثر توسط دبیرخانه دریافت شد که حاصل زحمات 28 هنرمند عکاس بود؛ از این مجموعه در نهایت 130 اثر از 17 عکاس به عنوان آثار برگزیده توسط هیئات داوران انتخاب شدند و به مرحله نمایشگاهی راه یافتند که هم اکنون در معرض نمایش عموم قرار گرفته اند.

خیرآبادی خاطرنشان کرد: در میان آثار نمایش داده شده در نمایشگاه در مسیر بهشت، برخی کاروان هایی را نشان می دهند که در عین بارش برف به مسیر خود با پای پیاده ادامه می دهند و یا در زیر تابش مستقیم آفتاب در مسیر خود قدم بر می دارند؛ برخی آثار مربوط به 12 سال پیش است و حتی افرادی که چندین بار به این سفر معنوی مشرف شده اند می توانند تصاویر سفرهای پیشین خود را مشاهده کنند.

دبیر برگزاری رویداد در مسیر بهشت افزود: هدف ما از برپایی این نمایشگاه در ایستگاه استقبال از زائرین پیاده آقا علی بن موسی الرضا(ع) ایجاد حس و حالی خوب در عاشقان آن حضرت پیش از تشرف به حرم مطهر رضوی بود.

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه در مسیر بهشت که در محل برپایی نمایشگاه برگزار شد، شهردار منطقه هفت، مسئول بسیج هنرمندان خراسان رضوی و جمعی از هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه از آن بازدید به عمل آوردند.

علی اصغر رجبی، مسئول بسیج هنرمندان خراسان رضوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه گفت: هر اندیشه ای تا در قالب هنر ریخته نشود ماندگار نخواهد شد و مسیر تشرف زائران با پای پیاده به پابوس آقا علی بن موسی الرضا(ع) همان راه عاشقیست که به گفته حافظ "راهیست راه عشق که هیچش کناره نیست آنجا جز آنکه جان بسپارند چاره نیست"؛ و در چنین مسیری است که لحظاتی ناب و در عین حال گذرا رقم می خورند که در تاریخ تکرار نخواهند شد و هنرمند عکاس می تواند آنها را شکار و در قاب تاریخ ماندگار سازد؛ و ما باید از به نمایش درآمدن چنین تصاویری در منظر عموم حمایت کنیم.

کاظم حاجی آقاجانی، هنرمند عکاس شرکت کننده در نمایشگاه در مسیر بهشت در گفت و گو با پانا گفت: زبان هنر یک زبان بین المللی است که می تواند بین انسان ها بدون نیاز به رد وبدل شدن واژه ها ارتباط بر قرار کند و به خصوص هنر عکاسی و عکس، گاه می تواند در انتقال مفاهیمی که حتی واژه ها از انتقال آن عاجزند به کمک بشر بیاید.

دانش آموز خبرنگار: ریحانه وحدتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار