مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

روز ملی شعر و ادب فارسی، روز محور ایران اسلامی است

تبریز (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت بسیار بالای روز ملی شعر و ادب فارسی، این روز را روز محور وحدت ایران اسلامی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
روز ملی شعر و ادب فارسی، روز محور ایران اسلامی است

سید محمدحسین بلاغی در جمع اصحاب رسانه استان گفت: در همایش روز ملی شعر و ادب فارسی از کشور های همسایه همانند عراق، تاجیکستان و ترکیه مهمان خواهیم داشت که در این خصوص تمامی دعوت ها و اقدامات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم انجام گرفته است.

وی ادامه داد: برای روز ملی شعر و ادب فارسی فضاسازی شهری به صورت پوستر و مضامین اشعار وحدتی و حماسی استاد شهریار در سطح شهر نصب و انجام خواهد گرفت که از امروز این فعالیت ها شروع شده و شهر رنگ و بوی دیگری بر خود گرفته است.

بلاغی افزود: روز ملی شعر و ادب فارسی روز انسجام آفرین و وحدت آفرین است چرا که این روز محور وحدت در حوزه شعر و ادبیات است که در این راستا ۱۳۹ برنامه در سطح استان به مناسبت این روز طراحی و برگزار خواهد شد که تعدادی از آنها آغاز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: مرحله اول پروژه مقبرة‌الشعرا در خرداد ماه سال جاری کاملا تمام شده و تامین منابع نیز تا پایان شهریور ماه تخصیص خواهد یافت و لذا ۱۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبار ویژه در رابطه با پروژه عمرانی فرهنگ و هنر استان تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: یکی از طرح ‎های اساسی مقبره‌الشعرا، بر پا کردن موزه شعر ادبی در محور سیر طریقتی است که در این خصوص قطعا با برپایی این موزه، گردشگران و مردم استان با استاد شهریار بهتر از قبل و همیشه آشنا خواهند شد.

بلاغی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با برنامه هایی که در خصوص روز ملی شعر و ادب فارسی طراحی شده و اجرا خواهد شد شاهد بهترین اتفاقات در عرصه ادبیات باشیم و بتوانیم استاد شهریار را بهتر از قبل به مردم معرفی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار