استاندار آذربایجان شرقی؛

حفظ زبان و ادبیات فارسی دومین رکن هویت ایران اسلامی است

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت بسیار زیاد ادبیات فارسی، حفظ زبان و ادبیات فارسی را دومین رکن هویت ایران اسلامی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
حفظ زبان و ادبیات فارسی دومین رکن هویت ایران اسلامی است

عابدین خرّم در همایش روز ملی شعر و ادب فارسی ضمن گرامیداشت این روز گفت: آذربایجان و تبریز دیار شعر، ادب، علم و فرهنگ است و لذا در این راستا بر خود می بالیم که میزبانی اهالی شعر و ادب را در روز پرافتخار شعر و ادب فارسی بر عهده داریم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در مورد استاد شهریار می فرمایند: استاد شهریار یک شخصیت نظیف، پاکیزه، دارای رفتار های برجسته اخلاقی، متواضع، حق پرست، پارسا، بسیار صمیمی، صادق و از جمله کسانی است که کالا شعر خود را حاضر نیست به کسی بفروشد.

خرم اظهار کرد: نام استاد شهریار نه تنها در ایران بلکه در کشور های دور و نزدیک و نزد اهالی شعر و ادب آشنا بوده چرا که راز بزرگ محبوبیت و شهرت این شاعر ارزنده فقط و فقط مردم داری، شاهکار های ادبی و تسلط بر دو زبان فارسی و ترکی آذری است.

استاندار آذربایجان شرقی اذعان کرد: در کنار هویت دینی و اسلامی حفظ زبان و ادبیات فارسی دومین رکن هویت ایران اسلامی است و لذا در این خصوص شاعران نامداران آذربایجان همچون استاد شهریار در کنار سرودن بزرگ ترین شاهکار های ادبیات معاصر همچون منظومه حیدر بابا و خان ننه جزء بزرگ ترین شاعران این دوره هستند.

وی تصریح کرد: استاد شهریار نماد و تجلی اسلام گرایی، ایران دوستی و تعلق به فرهنگ و ادب کهن آذربایجانی است و لذا در این راستا حاصل این هم زیستی و تناوب فرهنگی اقوام ایرانی مبتنی بر هویت ملی ایرانی و اسلامی که موجب تقویت هم بستگی ملی و وحدت ناگسستنی اقدام ایرانی و جمع شدن آنها در واحدی به نام ایران شده است.

خرم افزود: سید محمدحسین بهجت تبریزی آیینه تمام نمای عشق مردم ایران را در آذربایجان به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشت و بهترین اتفاقات را در این حوزه رقم زده و به ثبت رساند و تاریخ شعر و ادبیات کشور را ساخت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اقداماتی که در این خصوص انجام گرفته شاهد بهترین اتفاقات در عرصه شعر و ادبیات باشیم.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار