افتخار‌آفرینی کشتی‌گیران ‌چهارمحال‌و‌بختیاری در مسابقات جهانی

‌تهران (پانا) - ‌اعضای تیم ملی کشتی جوانان ناشنوای ایران در مسابقات کشتی فرنگی جهان خوش درخشیدند و با کسب 3 نشان طلا و یک نشان نقره، در مجموع تیمی به مقام سوم جهان دست یافتند.

کد مطلب: ۱۴۰۱۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
افتخار‌آفرینی کشتی‌گیران ‌چهارمحال‌و‌بختیاری در مسابقات جهانی

در این میان دو نفر از دانش‌آموزان ورزشکار با نیازهای ویژه استان موفق به کسب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات کشتی فرنگی ناشنوایان جهان در بیشکک قرقیزستان شدند.

در وزن 82 کیلوگرم حسین حسینی در کشتی اول خود 8 بر 0 حریف آمریکایی را شکست داد و در کشتی دوم کشتی گیر اوکراینی را ضربه فنی کرد و در فینال 9 بر 0 کشتی‌گیر ارمنستان را شکست داد و بدون از دست دادن حتی یک امتیاز با اقتدار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد و نشان طلا را برای ایران به ارمغان آورد.

در وزن 77 کیلوگرم دیگر نماینده این استان، مهدی علیدادی ابتدا 8 بر 6 کشتی‌گیر کشور قزاقستان را مغلوب کرد اما در مبارزه دوم روی غافلگیری 9 بر 0 مغلوب کشتی گیر ترکیه شد و به نشان با ارزش نقره رسید.

‌این دو ورزشکار توانمند از دوره تحصیلی ابتدایی تا دوره متوسطه در مدارس با نیازهای ویژه سینا ابتدایی و سینا متوسطه شهرکرد تحصیل کرده‌اند و اینک برای استان و کشور اسلامی ایران افتخار‌آفرین شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار