افتخار‌آفرینی دانش‌آموز ناشنوا؛

کشتی‌گیر نوجوان ناشنوای سیستان‌و‌بلوچستان قهرمان جهان شد

تهران (پانا) - ‌دانش‌آموز پایه یازدهم شهرستان نیمروز از سیستان‌و‌بلوچستان و ملی‌پوش وزن 55 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ناشنوا در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی ‌کشتی آزاد و فرنگی ۲۰۲۳ ناشنوایان، با کسب مدال طلا در کشور قرقیزستان قهرمان جهان شد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
کشتی‌گیر نوجوان ناشنوای سیستان‌و‌بلوچستان قهرمان جهان شد

‌مهدی بزی دانش‌آموز پایه یازدهم شهرستان نیمروز از سیستان و بلوچستان و ملی‌پوش وزن 55 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ناشنوا در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان کشتی آزاد و فرنگی ۲۰۲۳ ناشنوایان با کسب مدال طلا در کشور قرقیزستان قهرمان جهان شد.

این دانش‌آموز در وزن ۵۵ کیلوگرم در دور اول ۸ بر ۰ مقتدرانه کشتی‌گیر آمریکایی را شکست داد، در دیدار بعد ۸ بر ۰ برابر حریف قزاق پیروز شد، در کشتی سوم ۹ بر ۰ کشتی‌گیر قرقیزستانی را شکست داد و در دور چهارم ۸ بر ۰ کشتی‌گیر ارمنستان را شکست داد و به فینال صعود کرد.

مهدی بزی در فینال این دوره از مسابقات جهانی ۸ بر ۰ حریف ترک خود را شکست داد و با اقتدار تمام قهرمان شد.

‌فرنگی‌کاران جوان ناشنوا از صبح امروز دوشنبه ۱۳ شهریور در پنجمین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرنگی ناشنوایان قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بیشکک قرقیزستان به مصاف حریفان خود رفتند و در پایان با کسب ۳ مدال طلا و ۱ مدال نقره پس از تیم‌های ترکیه و قزاقستان بر سکوی سوم ایستادند.

در ادامه این مسابقات؛ تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان بزرگسال از امروز ۱۴ شهریور در برابر حریفان خود صف‌آرایی خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار