رضا زنگوئی*

تقوا، درسِ رجایی

رجایی و باهنر یک ویژگی ممتاز داشتند. همان امتیاز به اکسیری تبدیل می‌شد که حلب را به طلا تبدیل می‌کرد. از کم هم بهره فراوان می‌گرفتند. آن اکسیر، امروز هم می‌تواند معجزه کند.

کد مطلب: ۱۴۰۰۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

اسمش از چهار حرف تشکیل می شود اما جهانی را می‌سازد؛ تقوا باشد، همه چیز هست می شود. نباشد، هست ها هم نیست خواهند شد. می دانیم تقوا، فقط یک امر فردی نیست. روح و جانی است که کالبد انسانی را به طهارت جانی تازه می بخشد.

این که در فرد تحقق یابد. او را که به جامعه بکشاند و تکثیر کند آن وقت با جامعه ای مواجه خواهیم شد که دست های پاکِ شان، همه آلودگی ها را از جامعه پاک می کنند. دست های پاک هر کدام دستمال های پاک را برمی دارند و به حرکت در هندسه دین می پردازند و شیشه ها را پاک می کنند.

در خانه شیشه ای هم کسی نمی تواند دیواری بیابد و خلوتی که به آن رود و کار دیگر کند. تقوای شخصی به تقوای اجتماعی ارتقا خواهد یافت. راز موفقیت امروز و فردا در همین پاکیزه پنداری و پاکیزه رفتاری است.

همان که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم از آن به طهارت اقتصادی تعبیر می کنند و آن را شرطِ مشروعیتِ همه مقامات نظام می دانند. با دستی پاک و پرهیزکاری تمام ساحتی است که می شود انقلاب را و نظام را پاسداری کرد.

به بیان صریح مقام معظم رهبری "این جبهه، فقط با تقوا پیش خواهد رفت. این نظام، جز با رعایت تقوا و طهارت و پاکی و محاسبه دقیق و صحیح و حسابرسىِ هرکدامِ ما از خودش - «حاسبوا انفسکم» پیش نخواهد رفت. اشتباه است اگر کسی خیال کند همان کارهایی که دیگر حکومت ها و دیگر کارگزاران دولت ها در دنیا می کنند، ما هم همان ها را بکنیم. ما اصولی داریم، ما روش های مخصوص به خودمان را داریم؛ اینها متعلق به اسلام است. این اصول باید بر دنیا حاکم شود؛ نه این که اصول غلط دنیای جاهلی و استکباری، خودش را بر ما تحمیل کند. که اگر این اتفاق افتاد ما را زمینگیر خواهد کرد. برای ایستاده ماندن و حتی برخاستن از خاک نیاز به تقوای تمام ساحتی داریم.

*کارشناس رسانه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار