صادق صادقی*

امنیت ایرانی یک مراسم جهانی

راهپیمایی اربعین مراسم بزرگ و روحبخش شیعیان در حال برگزاری است. ایرانیان از سراسر کشور قدم در مسیر کربلا می گذارند تا جان‌شان را در منزلگاه حسین(ع) جلا دهند.

کد مطلب: ۱۳۹۹۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد

این روزها عده زیادی از هموطنان، هم استانیها و همشهریان مان برای شرکت در این مراسم راهی کشور عراق شده اند. حتی می توان گفت که راهپیمایی بزرگ اربعین علاوه بر یک آیین مذهبی شیعیان یک گردهمایی سیاسی است.

گردهمایی ای که بر اساس آموزه‌های شرع مقدس اسلام برای نشان دادن قدرت جبهه حق علیه جبهه باطل شکل گرفته است. تا پیش از این که راهپیمایی اربعین به عنوان یک رویداد جهانی معرفی شود، بزرگترین اجتماع مسلمانان مراسم سالیانه حج بود که هر ساله به علت بی تدبیری و عدم توانایی در مدیریت شرایط از سوی کشور عربستان سعودی با مشکلات و فجایع جبران ناپذیری همراه میشد.

نمونه بارز این فجایع را میتوان در واقعه تلخ و جانسوز منا مشاهده کرد، که در کمتر از یک روز بیش از 6000 زائر بیت ا... الحرام تنها برای حرکت کاروان یک شاهزاده سعودی به شهادت رسیدند.

اما در همان زمان جمعیت چندین میلیونی زائران اباعبدا... الحسین علیه السلام در راهپیمایی جهانی اربعین بدون هیچ گونه مشکلی آن هم در شرایطی که گروه تروریستی داعش تهدید به خرابکاری کرده بود سالم و سلامت به مقصد رسیدند.

برگزاری این مراسم در آن شرایط و با آن امنیت در حقیقت نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی به جهانیان بود. این‌ها در حالی اتفاق میا فتاد که این راهپیمایی در کشور عراق برگزار می‌شد و عملاً جمهوری اسلامی به طور رسمی مسئولیت برقراری امنیت را بر عهده نداشت، اما سربازان گمنام و همواره در صحنه ایران شیعه اسلامی اجازه دست از پا خطا کردن به تروریستهای تکفیری را ندادند.

هر ساله این گردهمایی بزرگ، شیعیان جهان را به خود می خواند و ایرانیان، سردمداران این حرکت اثربخش معنوی، سیاسی و مذهبی فرصتی شگرف برای انتقال آرمان های خود در صفوف منظم و شیفته حسین(ع) دارند.

اربعین در حقیقت فرصتی است برای نشان دادن قدرت اسلام و ما نباید این فرصت را از دست بدهیم.
روزنامه نگار/ امروز خراسان جنوبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار