مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی اعلام کرد:

پرونده‌های کمیسیون پزشکی قانونی کاهش یافته است

بجنورد(پانا) - مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت طی چهار ماه نخست امسال 64 جلسه کمیسیون در پزشکی قانونی استان برگزار شد که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 83 مورد بود.

کد مطلب: ۱۳۹۵۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
پرونده‌های کمیسیون پزشکی قانونی کاهش یافته است

دکتر محمد رضا نورس بیان کرد: به دنبال اتخاذ راه کارهای مناسب و برنامه های آموزشی و هماهنگی انجام شده با قضات و پزشکان، شاهد کاهش ورودی پرونده های کمیسیون پزشکی هستیم و این امر موجب می شود تا پرونده های موجود، با توجه به محدودیت شدید نیروی انسانی و کارشناس، با دقّت و توجّه بیشتر بررسی و در کمیسیون مطرح گردد. لازم به ذکر است پرونده‌ها به دلایل مختلف به اداره کمیسیون‌ها ارجاع داده می‌شوند از جمله پرونده‌های روان‌پزشکی که ملزم به طرح در کمیسیون هستند از جمله (بررسی رشد و کمال عقلی، بررسی درخواست تغییر جنسیت و رفع حجر) تعداد پرونده های با موضوع روانپزشکی در چهار ماهه نخست امسال 9 پرونده بود.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی ادامه داد: در صورت اعتراض افراد به گواهی صادره در بخش معاینات و تعیین علت فوت، بررسی مجدد آن در کمیسیون مطرح می‌شود که در این بخش 14 پرونده معاینات و چهار پرونده تعیین علت فوت تا پایان تیر بررسی شده اند.

دکتر محمد رضا نورس تصریح کرد: بیشترین پرونده‌ها در کمیسیون‌های پزشکی قانونی به دنبال شکایت از کادر درمان تشکیل می شوند که در این بخش تا پایان تیر 13 پرونده بررسی قصور احتمالی کادر درمان بررسی شده‌اند و موضوعات این کمیسیون‌ها به ترتیب جراحی دندان (پنج پرونده) دندان (پنج پرونده) بوده و پس از آن پوست و مو، داخلی و گوش و حلق و بینی بودند.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: در سال گذشته تعداد 213 پرونده در جلسات کمیسیون‌های پزشکی قانونی طرح و به نتیجه رسیده‌اند و در سال گذشته امکان برگزاری کمیسیون‌های مجازی برای ارباب‌رجوع فراهم گردید که بدین ترتیب نیاز به حضور فرد در مکان برگزاری جلسه که اغلب تهران است، نمی باشد.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار