رییس پلیس فتا البرز:

خانواده‌ها زمان استفاده از فضای مجازی فرزندان خود را مدیریت کنند

خانواده ها فقط از اپلیکیشن‌های مورد تایید آموزش و پرورش برای فرزندان خود استفاده کنند

کرج (پانا) - رئیس پلیس فتا البرز ارتقای سواد سایبری در بستر فضای مجازی را ضروری دانست و گفت خانواده‌ها باید زمان استفاده فرزندان خود از اینترنت و فضای مجازی را مدیریت کنند.

کد مطلب: ۱۳۹۵۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها زمان استفاده از فضای مجازی فرزندان خود را مدیریت کنند

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار کرد: وادادگی به فرزندان در فضای مجازی و اینترنت تبعات منفی در پی خواهد داشت. ضمن اینکه برخی رفتارهای سخت گیرانه با کودکان در خصوص استفاده فضای مجازی نیز نادرست است.

وی اضافه کرد: اکنون با توجه به فصل تابستان قطعا فرزندان، زمان بیشتری را صرف استفاده از اینترنت و فضای مجازی می کنند که سبب آسیب های مختلف جسمی و روحی خواهد شد.

جلیلیان گفت: کودکان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همواره با محتوای نامناسبی روبه‌رو می‌شوند که برخورد با اینگونه محتوا اثرات جبران ناپذیری بر روح و روان آن‌ها بر جای می‌گذارد.

رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: محتوی غیراخلاقی و مستهجن، محدود شدن یادگیری و افت تحصیلی، بروز مشکلات عصبی و کاهش مهارت‌های ارتباطی، خشونت‌های سایبری و فیلم‌های خشونت‌آمیز، قرار گرفتن در معرض آزار، اذیت و اخاذی از مهم‌ترین تهدیدات این فضا برای کودک و نوجوانان محسوب می‌شود، که ضرورت همراهی و توجه بیشتر والدین به فرزندان را در این فضا نمایان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همراهی صمیمانه والدین با فرزندان خود در فعالیت های فضای مجازی از آسیب های این فضا پیشگیری کرده که یکی از روش های درست والدگری در فضای مجازی، همراهی و ارتباط صمیمانه و همچنین آگاه سازی فرزندان نسبت به خطرات و تهدیدات فضای مجازی و دانستن ایمنی است.

جلیلیان افزود: والدین می‌توانند از طریق فضای مجازی و برخی سایت‌های آموزشی نسبت به یادگیری و ارتقای سواد سایبری خود اقدام کنند و از کودکان خود در فضای مجازی همانند فضای حقیقی محافظت کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه کودکان و نوجوانان زمان زیادی را در روز صرف بازی‌های آنلاین، استفاده از اپلیکیشن‌ها و یا حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و این فعالیت‌ها اغلب به دور از چشم والدین است و در نتیجه نظارتی هم برآنان وجود ندارد.

رئیس پلیس فتا البرز بیان کرد: خانواده ها در این شرایط مسوولیت سنگینی بر عهده دارند که مهمترین آن سواد رسانه ای در بستر فضای مجازی است که باید روش درست رفتار کردن، همراهی و ارتباط صمیمی با فرزندان خود داشته باشند.

وی با اشاره به اعتیاد برخی از نوجوانان به فضای مجازی و اینترنت تاکید کرد: پلیس فتا به صورت دائم در حال آگاه سازی خانواده ها و کاربران فضای مجازی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی است.

جلیلیان تاکید کرد: لازم است خانواده ها افزایش سطح آگاهی و رصد دائم فعالیت های کودکان و نوجوانان در فضای سایبر، از آسیب های احتمالی که متوجه فرزندانشان است، پیشگیری کنند.

رییس پلیس فتا البرز یادآوری کرد: پیام رسان‌های خارجی در آموزش مجازی یکی از تهدیدات حوزه آموزشی است و خانواده ها فقط از اپلیکیشن‌های مورد تایید آموزش و پرورش (اپلیکیشن شاد) برای فرزندان خود استفاده کنند.

جلیلیان، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه های این سایت بپردازند.

وی در پایان تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل جانی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار