کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه منطقه ۱۲:

معلم می‌تواند با ابتکار توانمندی‌های خود را ایده‌آل اجرا کند

تهران (پانا) - کارشناس گروه تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه منطقه ۱۲ ساختار کلاس‌های ضمن خدمت و آموزش معلمان را در مهارت افزایی و توانمندسازی دبیران از شیوه‌های کارآمد در عرصه آموزش معلمان دانست.

کد مطلب: ۱۳۹۴۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
معلم می‌تواند با ابتکار توانمندی‌های خود را ایده‌آل اجرا کند

نسرین اشتیاقی راد؛ کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه منطقه 12 از برگزاری کلاس‌های آموزشی اخلاق حرفه ای در پژوهش سرای فارابی خبر داد.

به همت عباس حمامی زاده؛ معاون آموزش منطقه ۱۲ نسرین اشتیاقی راد؛ کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی و با همکاری زهرا رحیمی؛ کارشناس مسئول تربیت نیروی انسانی و ضمن خدمت کلاس های آموزشی اخلاق حرفه ای در پژوهش سرای فارابی برگزار شد. در این کلاس‌ها گزیده ای از دستورات اخلاقی اسلام طی این دوره برای دانش پژوهان تبینن و تدریس شد.

اشتیاقی راد اظهار کرد: یکی از گزینه های معلمی، پرورش بعد اخلاقی معلم است. وجود دبیرانی آشنا به اخلاق حرفه ای بسیار ضروری است. که مهم ترین نقش را در آموزش و پرورش دارد.

وی افزود: معلم می تواند با ابتکار؛ توانمندی های خود را به صورت ایده آل به اجرا در آورد و تاثیر مستقیمی بر روی مخاطبین که همان دانش آموزان هستند بگذارد.

وی اضافه کرد: علاقمندان با شرکت در این جلسات و دوره ها می توانند به مهارت‌هایی از جمله مهارت ارتباط با دانش آموزان، مهارت ارتباط با اولیاء، مهارت ارتباط با همکاران و مهارت ارتباط با سازمان ها و ادارات دست یابند.

اشتیاقی راد در پایان افزود: پیوسته و ممتد بودن این جلسات و شرکت فعال دبیران گرامی ضروری است.

همچنین در ادامه زهرا رحیمی؛ مسئول آموزش نیروی انسانی منطقه 12 اذعان داشت: با توجه به اینکه در دنیای رقابتی امروز، شاهد تغییرات متنوعی در نظام آموزشی هستیم و از آنجایی که تغییر امری اجتناب ناپذیر است، اهداف و مقاصد آموزش با توجه به نیاز، علایق و نیازهای فراگیران، جامعه یک ملت در حال تغییر است.

وی افزود: مفهوم معلم و تدریس نیز روز به روز در حال تغییر است. در حال حاضر معلم وظایف و مسئولیت های زیادی بر عهده دارد. علاوه بر داشتن صلاحیت های علمی و حرفه ای خوب، باید از علم اخلاق حرفه ای و قوه مدیریت بالا در کلاس درس، نیز برخوردار باشد. اخلاق حرفه ای مانند یک راهنما است که کار معلم را برای ارائه آموزش با کیفیت و تلقین ارزش های خوب در بین فراگیران تسهیل می کند. اخلاق حرفه ای معلمان را آگاه می کند که تغییرات مطلوب در رفتار دانش آموزان ایجاد کنند.

رحیمی اضافه کرد: دانش اخلاق حرفه ای به معلمان کمک می کند تا حرفه خود را به عنوان معلم درک کنند. معلمی که از اخلاق حرفه ای برخوردار باشد با محبت، مراقبت و تعهد با فراگیران رفتار خواهد کرد.

رحیمی در آخر تصریح کرد: با توجه به اهمیت این کلاس آموزشی مقرر شد؛ پیش از شروع سال تحصیلی جدید دوره های آموزشی در جهت توانمند سازی دو رکن اصلی هر معلم ( اخلاق و مدیریت) برگزار کنیم.

با شروع سال تحصیلی پیش رو دوره های آموزشی نوین و جدیدی با همکاری مسئولین گروه های آموزشی در جهت توانمند سازی و به روز کردن معلومات معلمان گرانقدرمان، صورت خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار