مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران:

فاز اول پروژه رود دره فرحزاد 6 ماهه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت فاز اول پروژه رود دره فرحزاد با مساحت 54 هکتار به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های حوزه فضای سبز در 6 ماهه دوم سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۳۹۱۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
فاز اول پروژه رود دره فرحزاد 6 ماهه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد

علی محمد مختاری در حاشیه یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فاز اول پروژه رود دره فرحزاد با مساحت 54 هکتار به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های حوزه فضای سبز در 6 ماهه دوم سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ارتباط با بهره‌برداری از فاز 2 رود دره فرحزاد گفت: کل پروژه رود دره فرحزاد 140 هکتار است که همانطور گفته شد در فاز اول 54 هکتار به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم طبق برنامه‌ریزی و زمانبندی افتتاح می‌شود.

مختاری همچنین از جنگل‌کاری دو هزار هکتار همزمان با 15 اسفند امسال خبر داد و گفت: همزمان با هفته درختکاری نیز دو هزار هکتار به میزان طرح کمربندی سبز تهران اضافه خواهد شد.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه در قالب طرح جامع آبرسانی نیز امسال 30 میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده جهت آبیاری درختان استفاده خواهد شد، تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که از سوی سازمان بوستان‌ها انجام می‌شود رصد و واکاوی درختان خشک و آفت دیده است که در این فرآیند نیز درختان جدید با همانگونه و بن مناسب کاشته خواهد شد.

وی با اشاره به خشک شدن برخی درختان در برخی بوستان‌های جنگلی از جمله چیتگر گفت: متاسفانه به دلیل اینکه شرکت آب و فاضلاب، آب مورد نیاز جهت آبیاری این درختان را تامین نمی‌کند مشکلاتی در این خصوص به‌وجود می‌آورد و باعث خشک شدن برخی از درختان می‌شود به طوری‌که باید در هر ثانیه 400 لیتر آب برای آبرسانی درختان نیاز داریم که این رقم اکنون 50 لیتر در ثانیه است البته اخیرا مذاکراتی را انجام داده‌ایم و امیدواریم هر چه زودتر این مذاکرات به نتیجه برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار